صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۶:۴۶ - ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - 2022 March 07
کد خبر: ۱۲۵۱۸۹

رشد 13 دلاری قیمت طلا

قیمت طلا در معاملات امروز، در اثر نگرانی در مورد روسیه و اوکراین 13 دلار در هر اونس افزایش یافت.

به گزارش راهبرد معاصر قیمت طلا در معاملات امروز به علت جذابیت امنیت این فلز گران بها به بالاترین قیمت یک سال و نیم گذشته رسید.

طلا در زمان بی ثباتی های سیاسی و اقتصادی به عنوان منبع امن سرمایه گذاری محسوب می شود.

قیمت پالادیوم نیز به بالاترین رقم در تاریخ این فلز رسید و قیمت نیکل به علت نگرانی در مورد اختلال در عرضه به علت تحریم های روسیه بیش از 20 درصد افزایش یافت.

با تشدید مناقشه روسیه و اوکراین و احتمال تحریم نفتی مسکو، قیمت نفت به بالاترین رقم در 14 سال گذشته رسید. قیمت طلا امروز به بالای 2000 دلار رسید.

افزایش شدید قیمت مواد خام نگرانی ‌هایی را در مورد رشد اقتصادی در کشورهایی که هنوز در حال بیرون آمدن از شرایط اقتصادی پس از همه‌گیری کرونا هستند، ایجاد کرده است.

هر اونس طلا در لحظه انتشار این خبر با افزایش 13 دلار و 8 سنتی به 1983.78 دلار رسید.

ذخایر طلای گلدتراست، بزرگ ترین صندوق سرمایه گذاری طلا در جهان با پشتوانه طلا در روز جمعه 0.4 درصد رشد کرد و به 1054.3 تن رسید که بالاترین میزان از نیمه ماه مارس 2021 به شمار می رود.

قیمت پالادیوم با رشد 5.6 درصدی به 3170.49 دلار در هر اونس رسید. قیمت این فلز در ساعات اولیه معاملات به 3172.22 دلار رسیده بود که بالاترین رقم در تاریخ فروش این فلز به شمار می رود.

روسیه 40 درصد پالادیوم جهان را تامین می کند که در خودروسازی و برای مبدل های کاتالیزوری به منظور کاهش گازهای گلخانه ای کاربرد دارد./فارس

برچسب ها
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: