صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۱:۴۲ - ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - 2022 March 09
کد خبر: ۱۲۵۵۹۲

برگزاری امتحانات پایان ترم به صورت حضوری در سال آینده

علی خاکی‌صدیق گفت: با توجه به اپیدمی سویه امیکرون وقفه جدی در دانشگاه‌ها اتفاق افتاد که امیدواریم در سال آتی کلاس‌های دانشگاه‌ها را به صورت حضوری برگزار کنیم.

به گزارش راهبرد معاصر معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: برنامه‌ریزی در دانشگاه‌ها باید به گونه‌ای باشد که امتحانات پایان ترم به صورت حضوری برگزار شود.
علی خاکی‌صدیق گفت: با توجه به اپیدمی سویه امیکرون وقفه جدی در دانشگاه‌ها اتفاق افتاد که امیدواریم در سال آتی کلاس‌های دانشگاه‌ها را به صورت حضوری برگزار کنیم.

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری می گوید، برنامه‌ریزی در دانشگاه‌ها باید به گونه‌ای باشد که امتحانات پایان ترم به صورت حضوری برگزار شود؛ در این راستا می‌توان بازه امتحانات را طولانی کنیم و یا به با بهره‌مندی از امکانات سایر دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه آزاد اسلامی، پیام نور و موسسات دیگر هماهنگی انجام گیرد که دانشجویان غیر بومی در نزدیک‌ترین محل زندگی امتحان دهند.

خاکی صدیق درباره کلاس‌های عملی و برگزاری کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها در دانشگاه‌ها گفت: مقرر شده بخش عمده‌ای از این کارگاه‌ها و کلاس‌ها را به صورت حضوری در این ترم برگزار کنیم. البته می‌توان این امر را به صورت فشرده نیز برگزار کرد.

خاکی صدیق گفت: دانشجویانی که به دلایل متاثر از بیماری کرونا نیمسال تحصیلی خود را با مجوز دانشگاه حذف کرده‌اند نیز روندی کاهشی داشته است؛ البته با انجام واکسیناسیون انتظار داریم که این آمار کمتر شود.

به گفته معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، ورود به بحث آموزش الکترونیکی همواره دشوار بود چرا که بسیاری از دانشگاه‌ها زیرساخت‌های لازم را نداشتند که البته با تلاش‌های اعضای هیئت علمی برای برگزاری کلاس‌ها و کارشناسان دانشگاه‌ها در حوزه آموزش و IT توانستند شرایطی فراهم کنند که کلاس‌ها به صورت برخط برگزار شود./باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: