صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۵:۱۳ - ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - 2022 March 12
کد خبر: ۱۲۵۸۴۱

سامانه بارشی دیگری همراه با کاهش دما در راه است

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری با نفوذ سامانه بارشی و توده هوای نسبتاً سرد، در سواحل خزر، شمال‌غرب، شمال‌شرق، ارتفاعات جنوبی البرز و ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی بارش باران پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش راهبرد معاصر؛ صادق ضیائیان درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت:‌ امروز و فردا در بخش‌هایی از چهارمحال و بختیاری، اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، شمال فارس، یزد، خراسان رضوی، خراسان شمالی، سواحل خزر، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید و در نواحی مرتفع بارش پراکنده برف پیش‌بینی می‌شود.

 

وی ادامه داد: روز دوشنبه 23 اسفند در بخش‌هایی از جنوب‌غرب،‌ ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز، استان‌های ساحلی خزر و شمال‌شرق کشور بارش ادامه دارد.

 

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری با نفوذ سامانه بارشی و توده هوای نسبتاً سرد، در شمال‌غرب کشور، سواحل خزر، شمال‌شرق، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز و ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی بارش باران و در نواحی سردسیر و مرتفع بارش برف و وزش باد موقت پیش‌بینی می‌شود.

 

وی با بیان اینکه امروز کاهش کیفیت هوا و گرد و غبار در نوار غربی کشور به دلیل انتقال توده گرد و خاک از کشورهای همسایه غربی داریم، گفت: امروز در نواحی مرکزی کشور به ویژه بخش‌هایی از یزد، شرق اصفهان، قم، استان مرکزی، فارس، خراسان جنوبی و خراسان رضوی وزش باد نسبتاً شدید و در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود که روزهای یکشنبه تا چهارشنبه این شرایط در مرکز کشور به ویژه استان‌های اصفهان، یزد و شمال فارس همچنین خراسان رضوی و خراسان جنوبی حاکم است.

 

ضیائیان اضافه کرد: از یکشنبه هفته جاری تا چهارشنبه در سواحل خزر، استان اردبیل و خراسان شمالی کاهش 6 تا 8 درجه‌ای دما را خواهیم داشت و روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری در شمال‌غرب و دامنه‌های جنوبی البرز کاهش 4 تا 6 درجه‌ای دما پیش‌بینی می‌شود.

 

وی درباره وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا قسمتی ابری گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود. بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 20 و 12 درجه خواهد بود.

 

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای 33 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و تبریز، زنجان و همدان با کمینه دمای یک درجه زیر صفر، اردبیل با کمینه دمای 6 درجه زیر صفر و ارومیه با کمینه دمای 3 درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهند بود./فارس

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: