صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۷:۳۲ - ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - 2022 March 12
کد خبر: ۱۲۵۸۷۰

جهاد اسلامی:تلاش برای تقویت پایداری فلسطینیان ضروری است

جنبش جهاد اسلامی فلسطین با انتشار بیانیه ای اعلام کرد:تلاش برای تقویت پایداری فلسطینیان در سرزمین فلسطین ضروری است.

به گزارش راهبرد معاصر جنبش جهاد اسلامی فلسطین امروز شنبه در بیانیه‌ای به قانون جدید «شهروندی» رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد.

در این بیانیه با اشاره به اینکه این قانون یک سیاست تجاوزکارانه علیه موجودیت و حق فلسطینیان است، بر تشدید رویارویی و درگیری با دشمن صهیونیستی در تمامی نقاط تأکید شده و آمده است که تلاش برای تقویت پایداری فلسطینیان در سرزمین فلسطین ضروری است.

بنابر گزارش وبگاه «فلسطین الیوم»، در این بیانیه ضمن تأکید بر ضرورت اجرای اقدامات قانونی، سیاسی و رسانه‌ای برای مقابله با این تصمیمات تجاوزکارانه‌ای که به حقوق ملت فلسطین خدشه وارد می‌کند، آمده است: موافقت رژیم اشغالگر با قانون موسوم به «شهروندی» که الحاق خانواده‌های فلسطینی و انسجام آن‌ها را هدف قرار داده است، یک تصمیم تجاوزکارانه در راستای سیاست‌های اشغالگرانه علیه موجودیت مشروع فلسطین در سرزمین و وطن خود است.

جهاد اسلامی در بیانیه خود همچنین آورده است که رژیم اشغالگر همچنان به تصمیمات تجاوزکارانه خود علیه ملت فلسطین ادامه می‌دهد و برای سلب حقوق و خواسته‌های عادلانه و مشروع آن تلاش می‌کند.

در این بیانیه آمده است که این قانون رژیم صهیونیستی در راستای نزاع جمعیتی در داخل فلسطین اشغالی سال ۱۹۴۸ و قدس اشغالی است تا از ثبت نام نوزدان و کودکان تازه متولد شده در شناسامه‌های والدین آن‌ها که از اهالی قدس هستند، مخالفت کند.

به موجب قانون شهروندی رژیم صهیونیستی، فلسطینیان ساکن اراضی اشغالی سال ۱۹۴۸ در صورت ازدواج با فلسطینیان ساکن نوار غزه و کرانه باختری، از حق شهروندی محروم می‌شوند./فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: