صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۶:۴۴
  • يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Sunday 19 May 2024
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۵ - ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - 2022 March 14
کد خبر: ۱۲۶۱۷۱

بهترین روش درمان قطعی فرورفتگی دور چشم چیست؟

گودی و فرورفتگی دور چشم یکی از مواردی است از دغدغه های افراد مختلف به ویژه بانوان می باشد. گودی و فرورفتگی موجود در دور چشم موجب شده تا افراد احساس زیبایی نداشته باشند و قطعا این مورد در اعتماد به نفس نیز تاثیرگذار است.

به گزارش راهبرد معاصر، در اینجا سوالی که ممکن است برای بسیاری از افراد پیش آید این است که آیا برای درمان فرورفتگی و گودی چشم راه ها و روش هایی وجود دارد؟

 

بله، در این گزارش با کارشناسان ما در کلینیک بینایی دکتر رضا پورمازار همراه باشید تا شما عزیزان را با بهترین روش های درمانی فرورفتگی و گودی دور چشم بیشتر آشنا کنیم.

رفع گودی و فرورفتگی دور چشم

 

وقوع فرورفتگی دور چشم

یکی از مشکلات که به طور معمول با از دست دادن حجم چربی دور چشم برای عموم مردم علی الخصوص میان سال ها به وجود می آید فرو رفتگی دور چشم و ایجاد گودی می باشد. خوشبختانه امروز با انجام عملکرد های بینایی مشکلات به صورت عمده حل شده و دیگر جای نگرانی نیست.

همانطور که می دانید این ناحیه در طول زمان بر اساس چاقی و لاغری نیز بسیار تحت تاثیر قرار می گیرد. این تغییر شکل باعث گودی و ایجاد هاله ای کدر رنگ زیر چشم ها و به عبارتی باعث تغییر شکلی ناحیه اشک می شود.

عوامل بروز فرو رفتگی دور چشم

با توجه به آن که چاقی، لاغری، خستگی، استرس، وراثت، میان سالی، نور خورشید، مصرف سیگار، هایپرپیگمنتاسیون و ... از عوامل مهم این تغییر می باشند، عوامل مهم دیگری نیز وجود دارند که باعث رخداد این اتفاق می شوند. از جمله این عوامل می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • بروز بیماری های زمینهای نیز می تواند در این اتفاق تاثیر ویژه ای بگذارد.
  • تروما و ضربه به ناحیه اطراف چشم
  • بروز واکنش های آلرژیک
  • افسردگی و گریه کردن های طولانی مدت و پر تکرار
  • کمبود آهن
  • استعمال دخانیات و مصرف مشروبات الکلی
  • مصرف کافئین بیش از حد و اعتیاد به مواد مخدر
  • حبس مایعات در بدن
  • استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی غیر استاندارد
  • تغییر رنگ دانه های پوستی
  • کاهش الاستین و کلاژن
  • مصرف بیش از حد نمک

دلایل ایجاد فرورفتگی دور چشم

 

 

بهترین روش درمان قطعی فرورفتگی دور چشم

برخی از عواملی که در بالا ذکر شد ناخواسته به وجود می آیند اما عمده دیگر این اتفاقات را می توان باعث رخ دادن این مشکل دانست. اما برای هر دو حالت امکان رفع مشکل وجود دارد. یکی از بهترین روش های درمان قطعی فرورفتگی دور چشم این روزها استفاده از فیلر ها می باشد.

با تزریق فیلر در ناحیه مشخص شده می توانید تا حد زیادی مشکل را برطرف نموده و از گودی، سیاهی دور چشم خود آسوده شوید. همچنین برخی موارد نانوفت (تزریق چربی) که در ادامه در مورد آن صحبت خواهیم کرد نیز پیشنهاد بهینه تری خواهد بود. اما روش های سنتی دیگری نیز وجود دارند که نتیجه ماندگار و صد در صدی برای شما نخواهند داشت.

از جمله روش های کوتاه مدت می توان به استفاده از کرم های موضعی و لایه بردار ها اشاره نمود. این روش ها بیشتر از آن که باعث حل مشکل شوند بیشتر می توانند مانع از بروز اتفاق شوند و در صورت استفاده مداوم تاثیرات مثبت خود را بگذارند.

روش جراحی تهاجمی نیز وجود دارد که می تواند برای افرادی که قابلیت کشسانی پوست شان از بین رفته است، انجام گیرد. خطوط برش از زیر مژه ها انجام شده و ردی بر جای نمی گذارد. اما بهتر است بدانید این روش چندان پیشنهاد نمی شود.

بهترین روش درمان قطعی فرورفتگی دور چشم با فیلر

یکی از موارد پر کاربرد این روزها در کلینیک های زیبایی و به ویژه کلینیک های چشم پزشکی تزریق ژل می باشد. از مهمترین کاربردهای تزریق ژل در پوست پر کردن چین و چروک و همینطور چاله های عمیق در پوست است.

هیالورونیک اسید ها با توجه به آن که زیر پوست نیز وجود دارند و باعث کلاژن سازی می شوند این بار تحت تاثیر دست بشر قرار گرفته و ژل های فیلر را از آن تولید نموده اند. تزریق ژل زیر چشم باعث جوانسازی و رفع مشکل خواهد شد. در این تزریق باعث بالا کشیدن ناحیه فرو رفتگی، رفع چین و چروک ها خواهد شد.

هیالورونیک اسید ها باعث جوانسازی پوست شده و سیاهی دور چشم را بر طرف خواهد کرد. داخل این ژل های فیلر علاوه بر اسید هیالورونیک از پر کننده های دیگری همچون؛ کلاژن، اسید لاکتیک، کلسیم و ... نیز بهره وری شده است. که هر کدام تاثیرات ویژه خود را بر منطقه مورد نیاز تزریق می گذارد. البته مدت زمان ماندگاری این روش 6 ماه تا یک سال است و باید مجدد تمدید شوند. و پس از چند بار تمدید مشکل به مرور حل می شود.

درمان فرورفتگی و گودی دور چشم با تزریق بوتاکس

یکی از موارد پرکاربرد در دنیای پزشکی و زیبایی، انجام بوتاکس می باشد که طرفداران بسیاری را به خود جذب کرده است. در واقع بوتاکس نام تجارتی سم تولید شده توسط باکتری کلستریدیوم بوتولینوم بوده که درست است این سم باعث فلج شدن می شود، اما دانشمندان از این فرصت استفاده کرده و راهی را رقم زدند که برای انسان مفید باشد. تزریق مستقیم مقادیر بسیار کم و رقیق شده سم به عضلات خاص باعث ضعیف شدن کنترل شده آن عضلات می گردد.

عضله های زیر چشم نیز جزو عضله های فعال صورت می باشد که به مرور زمان با بالا رفتن سن باعث شل شدن و گود شدن زیر چشم می شود. رفع گودی زیر چشم با تزریق بوتاکس تا حدود زیادی امکان پذیر می باشد اما به تنهایی گودی زیر چشم را به طور کامل برطرف نمی سازد به همین دلیل علاوه بر تزریق بوتاکس دور چشم برای رفع کامل گودی زیر چشم می توان از دیگر روش های زیبایی مانند تزریق ژل نیز  کمک گرفت.

روش های رفع فرورفتگی دور چشم

 

نانوفت یکی از بهترین روش درمان قطعی فرورفتگی دور چشم

علاوه بر تزریق ژل این روزها سبک دیگری از بهترین روش درمان قطعی فرورفتگی دور چشم نیز وجود دارد. با تزریق چربی که به اصطلاح نانوفت گفته می شود می توانید تا حد زیادی درمان خود را انجام داده و دیگر از گودی و سیاهی زیر چشم رنج نبرید.

بافت های چربی که به صورت مایع با غلظت بالا فراوری می شوند می توانند با تزریق در محل گودی باعث رفع مشکل شوند. چربی موجود در این تزریق شامل سلول های بنیادی و رشد می باشند و بر جوانسازی ناحیه مشخص شده تاثیر شایانی خواهند داشت. زیرا که این فاکتور ها باعث تحریک ناحیه و تولید الاستین و کلاژن نیز خواهند شد.

PRP رایج ترین روش درمان قطعی فرورفتگی دور چشم

یکی دیگر از روش هایی که بسیار موثر در درمان گودی زیر چشم است و پیشنهاد می شود برای رفع فرورفتگی آن را انجام دهند، بهره مندی از روش PRP می باشد. در این روش که حتما باید به پزشک متخصص و متبحر مراجعه نمایید، 30 تا 60 سی سی خون دریافت شده و پلاکت های آن توسط دستگاه سانتریفیوژ جدا سازی می شود.

بعد از آن تزریق با مهارت کامل انجام می گیرد. اگر تزریق به درستی صورت نگیرد علاوه بر آن که مشکل رفع نمی شود چه بسا میزان فرورفتگی و گودی نیز بیشتر خواهد شد. پس در انتخاب خود کمال دقت را به خرج دهید.

نتیجه گیری

در این مقاله سعی شد به معرفی بهترین روش درمان قطعی فرورفتگی دور چشم پرداخته شود. و اطلاعات جامع و کاملی از بهترین روش ها ارائه شود. اگر به دنبال متخصص مجرب چشم جهت انجام تزریق بوتاکس و ژل هستید، ما به شما دکتر رضا پورمازار (www.binaii.com) را معرفی میکنیم.

دکتر رضا پورمازار، جراح و متخصص چشم بوده که علاوه بر انجام جراحی آب مروارید، رفع عیوب انکساری، زیبایی پلک و مجاری اشکی، تشخیص و درمان انحراف چشم یا استرابیسم در کودکان و ... خدمات زیبایی همچون تزریق ژل و تزریق بوتاکس در نواحی مختلف صورت به خصوص دور چشم را هم ارائه می دهد.

کلینیک تخصصی چشم بینایی تحت نظر جناب آقای دکتر رضا پورمازار، متخصص چشم، متولد یزد، یکی از بهترین و معتبرترین کلینیک های چشم پزشکی در تهران می باشد. در کلینیک چشم بینایی تمامی خدمات از جمله درمان آب مروارید (کاتاراکت)، آب سیاه (گلوکوم)، جراحی لیزیک و لازک چشم، لیزر شبکیه، مجاری اشکی و جراحی زیبایی چشم (بلفاروپلاستی) با دقت بسیار بالایی توسط تیم مجرب و زیر نظر پزشک نام آشنا، دکتر پورمازار انجام می پذیرند.

برچسب ها
نظر شما