صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۹:۱۵
  • چهارشنبه ۰۲ شهريور ۱۴۰۱
  • Wednesday 24 August 2022
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۱ - ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - 2022 March 15
کد خبر: ۱۲۶۴۳۷

درخواست رسمی روسیه برای خروج از شورای اروپا

روسیه درخواست رسمی خود برای خروج خود از شورای اروپا را ارائه کرد.

به گزارش راهبرد معاصر رسانه‌های خبری اعلام کردند روسیه رسما درخواست رسمی خود را برای خروج از شورای اروپا، به این سازمان ارائه داده است.

خبرگزاری تاس روسیه  گفت که روسیه درخواست رسمی خود برای خروج از شورای اروپا را ارائه کرده است.

این خبرگزاری اعلام کرد «پیوتر تولستوی»، رئیس هیئت روسیه در مجمع پارلمانی شورای اروپا، نامه ای از سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه این کشور مبنی بر تصمیم روسیه برای خروج را به دبیرکل شورای اروپا تحویل داده است.

عرب نیوز نیز در همین راستا به نقل از وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که این کشور «رویه خروج» از شورای اروپا را آغاز کرده است.

سی جی تی ان نیز در پیامی توییتری نوشت: «یک منبع در دفتر شورای اروپا  که خواست نامش فاش نشود به سی جی تی ان گفت گزارش‌ها از جانب تولستوی مبنی بر اینکه روسیه از گروه حقوق بشر خارج می‌شود، درست است؛ اما در حال حاضر روسیه همچنان عضو شورای اروپا هست.»

امروز درگیری میان روسیه و اوکراین وارد بیستمین روز خود شد و آمریکا که همواره به مداخله در این راه اهتمام ورزیده است، در تازه‌ترین اقدام از سوی خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که ۱۵ فرد و نهاد مرتبط با روسیه تحریم  شده‌اند و این تحریم‌ها شامل «الکساندر لوکاشنکو» رئیس‌جمهور بلاروس، و یکی از نزدیکانش هم می‌شود./باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: