صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۹:۵۹ - ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - 2022 March 16
کد خبر: ۱۲۶۵۷۱

کاهش 31 هزار دستگاه خودرو کف پارکینگ

مدیرعامل ایران خودرو گفت:‌ خودروهای ناقص کف پارکینگ ایران خودرو در آبان‌ماه گذشته بیش از 98 هزار دستگاه بود که اکنون به 66 هزار و 900 دستگاه کاهش یافته است و تا پایان امسال این تعداد به کمتر از 50 هزار خودرو می‌رسد.

به گزارش راهبرد معاصر  مهدی خطیبی امروز در مراسم بازدید وزیر صنعت، معدن و تجارت از شرکت خودروسازی ایران‌خودرو در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تعداد خودروهای ناقص کف پارکینگ ایران خودرو در آبان‌ماه گذشته بیش از 98 هزار دستگاه بود که اکنون به 66 هزار و 900 دستگاه کاهش یافته است و تا پایان امسال این تعداد به کمتر از 50 هزار خودرو می‌رسد.

وی افزود: ایران خودرو براساس فرمان هشت ماده‌ای رئیس جمهور خود را تطبیق کرده و آماده‌سازی‌های لازم را به این منظور انجام داده است. 

مدیرعامل ایران خودرو گفت: سال آینده 750 هزار دستگاه خودرو در این خودروسازی تولید خواهد شد که 725 هزار دستگاه خودروی آن سواری و 25 هزار دستگاه خودروی آن تجاری خواهد بود.

خطیبی بیان داشت:‌ سال آینده دو خودروی پژو 405 و سمند تولیدی این شرکت از رده خارج خواهد شد و در این باره فقط تعهدات کمی به شرکت تاکسیرانی باقی مانده است.

وی ادامه داد: تعداد تحویل خودروها در این گروه تا پیش از بازدید رئیس جمهور روزانه 1800 دستگاه بود که پس از دستور رئیس جمهور به حدود 2500 دستگاه افزایش یافت و در چند روز اخیر به 4 هزار دستگاه رسیده است.

مدیرعامل ایران خودرو گفت: با  تأمین قطعات مورد نیاز خودروها به تدریج تجاری‌سازی انجام و فرآیند تحویل در حال انجام است./فارس

برچسب ها
مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: