صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۰۸:۴۹ - ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - 2022 March 17
کد خبر: ۱۲۶۶۲۴

زلزله‌ای به بزرگی ۶ ریشتر کوخرد را لرزاند+ جزئیات، عکس و فیلم

فرماندار بستک گفت: برق و آب و تلفن مناطق زلزله زده در کوخرد و جناح وصل شده است و راه فقط یک روستا مسدود است که تا ساعتی دیگر بازگشایی می‌شود.

به گزارش راهبرد معاصر، ولی بستان سرپرست فرمانداری بستک صبح امروز (ساعت 7:50) اظهار کرد: کانون زلزله 6 ریشتری در 27 کیلومتری کوخرد و در عمق 10 کیلومتری زمین بوده است.

وی عنوان کرد: خسارت و صدمه جانی در این زلزله نداشته‌ایم و عمدتا آسیب‌ها در کانون زلزله شامل ترک خوردگی برخی منازل بوده و قطعی برق با اعزام اکیپ‌های اداره برق، رفع شده است و هیچ قطعی برق در روستاهای شهرستان بستک نداریم.



به گفته فرماندار بستک، مسیر ارتباطی که مسدود شده بود که جز در یک روستا، همه مسیرها باز است.

ولی بستان عنوان کرد: منازل شهروندان خساراتی دیده‌اند که عمدتا ترک خوردگی است.



وی با بیان این که وضعیت ارتباطی و تلفنی نیز پایدار شده است، گفت: برای سه روستا اسکان اضطراری تدارک دیده‌ایم و در دیگر روستاها و در شهر بستک، وضعیت پایدار است و هیچ قطعی برق و تلفن و آب نداریم.

 

وقوع ۶ پس لرزه درکوخرد

 

بدنبال وقوع زلزله ۶ ریشتری در غرب هرمزگان، تاکنون و به فاصله ۳ ساعت از زلزله اصلی، ۶ پس لرزه با شدت‌های مختلف ۳.۵ تا ۴.۱ ریشتری منطقه کوخرد در بستک را لرزانده است.

به گفته مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان، هماهنگی‌های لازم برای بازگشایی جاده لاورشیخ و کوران که بر اثر ریزش کوه تا مسدود شده بود صورت گرفته است و این محور تا ساعتی دیگر بازگشایی می‌شود.



بر اثر زلزله شدید و در پی آن سقوط چند تیر برق، برق روستا‌های اسلام‌آباد، انجیره، خورچاه، بن‌کوه، هرسین از توابع بخش مهران قطع شده است که هم اکنون اکیپ‌های امداد برق در منطقه حاضر شده‌اند و به گفته مدیرعامل شرکت توزیع برق هرمزگان، برق این مناطق تا ساعتی دیگر وصل می‌شود.

همچنین مدیر مخابرات منطقه هرمزگان نیز گفت: قطعی برق در برخی مناطق باعث قطعی ایستگاه‌های تلفن همراه شده است که با برقراری جریان برق، ایستگاه‌ها وارد مدار می‌شوند.

فرمانده انتظامی هرمزگان نیز از فعالیت گشت‌های پلیس پس از وقوع زلزله در غرب هرمزگان خبر داد و گفت: تا بازگشت شرایط مناطق زلزله زده به وضعیت عادی در کنار مردم خواهیم بود.


نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: