صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۳:۰۷ - ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ - 2022 March 19
کد خبر: ۱۲۶۸۳۴

پرونده واریزی‌های اسفند ماه بسته شد؟

با واریز یارانه ۱۵۰ هزار تومانی نوروز به نظر می‌رسد پرونده واریزی‌های اسفند ماه بسته شده است. احتمالا واریزی‌های باقی مانده به عیدی و حقوق بخش‌های خصوصی و گروهی از کارمندان مربوط می‌شود.

به گزارش راهبرد معاصر،  با واریز یارانه ۱۵۰ هزار تومانی نوروز به نظر می‌رسد پرونده واریزی‌های اسفند ماه بسته شده است. احتمالا واریزی‌های باقی مانده به عیدی و حقوق بخش‌های خصوصی و گروهی از کارمندان مربوط می‌شود.

 

اولین واریزی که در این ماه انجام شد یارانه معیشتی بنزین بود. این یارانه همانند ۱۱ ماه گذشته بین ۵۵ تا ۲۰۵ هزار تومان بود. حدود ۶۰ میلیون نفر این یارانه را گرفتند.

 

مبلغ آن برای خانواده‌های یک نفره ۵۵ هزار تومان، خانواده‌های دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، خانواده‌های سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، خانواده‌های چهار نفره ۱۷۲ هزار تومان و خانواده‌های پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان بود.

بین زمان واریز یارانه معیشتی تا واریز یارانه نقدی در روز ۲۰ اسفند ماه، عیدی گروهی از شاغلین واریز شد. بسیاری از کارمندان دولت و بازنشستگان در دهه دوم اسفند ماه حداقل مبلغ یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان عیدی گرفتند.

 

همچنین کارمندان مرد که متاهل بودند مبلغ ۴۰۰ هزار تومان بیشتر دریافت کردند. البته به ازای هر فرزند نیز ۱۵۰ هزار تومان عیدی واریز شد.

 

در روز ۲۰ اسفند نیز یارانه نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی پرداخت شد. تعداد مشمولان یارانه نقدی حدود ۷۸ میلیون نفر بود.



یکی از مهم‌ترین واریزی‌های اسفند ماه سود سهام عدالت بود که اعتراض‌هایی نیز به همراه داشت.

 

سهامدارانی که دارنده برگه ۵۳۲ هزار تومانی بودند مبلغ ۵۷۵ هزار تومان به عنوان سود سهامشان دریافت کردند. همچنین کسانی که سهامدار یک میلیون تومانی بودند مبلغ یک میلیون و ۸۰ هزار تومان سود گرفتند.

 

دیگر سهامداران نیز حدودا مبلغی برابر با میزان ارزش اولیه سهامشان دریافت کردند.

 

آخرین واریزی، یارانه ۱۵۰ هزار تومانی نوروز
اما آخرین واریزی اسفند ماه به دستور رئیس‌جمهور مربوط می‌شود. ابراهیم رئیسی در راستای حمایت از اقشار آسیب پذیر، دستور واریز یارانه حمایت معیشتی عید باستانی نوروز را صادر کرد. مشمولان این یارانه سرپرستان خانوار ۱۲ میلیون ۳۵۸ هزار نفر است.

 

بنابراین احتمالا واریزی‌های باقی مانده به عیدی و حقوق بخش‌های خصوصی و گروهی از کارمندان مربوط می‌شود.

 

در این خصوص صندوق بازنشستگی کشوری اعلام کرد: با توجه به لزوم تسریع در پرداخت حقوق اسفندماه بازنشستگان و وظیفه‌بگیران صندوق بازنشستگی کشوری، حقوق بازنشستگان به موازات تامین اعتبار لازم، به صورت مرحله‌ای پرداخت می‌شود./تجارت نیوز

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: