صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۲:۵۵ - ۰۴ فروردين ۱۴۰۱ - 2022 March 24
کد خبر: ۱۲۷۲۷۸

پیکر آیت الله رودباری در مسجد صفی رشت آرام گرفت

پیکر آیت‌الله سیدمجتبی رودباری عالم برجسته گیلانی با حضور اقشار مختلف مردم گیلان در رشت تشییع شد.

به گزارش راهبرد معاصر، پیکر آیت‌الله سیدمجتبی رودباری عالم برجسته گیلانی صبح امروز با حضور اقشار مختلف مردم گیلان، جمعی از مسئولان و خانواده‌های معزز شهدا از میدان شهدای ذهاب رشت به سمت مسجد صفی و مزار وی تشییع شد.

مراسم وداع با پیکر آیت‌الله سیدمجتبی رودباری شامگاه چهارشنبه با حضور مردم ولایی و مومن گیلان، جمعی از مسئولان، روحانیون و علماء گیلانی در گلزار شهدای رشت برگزار شده بود.

آیت‌الله رسول فلاحتی نماینده، ولی فقیه در گیلان با حضور در مراسم تشییع پیکر آیت‌الله سیدمجتبی رودباری بر پیکر پاک این عالم برجسته گیلانی نماز خواند و سپس پیکر پاک این عالم برای تدفین به سمت مسجد صفی رشت منتقل شد.

آیت‌الله رودباری عالم برجسته گیلانی ظهر دوم فروردین‌ماه ۱۴۰۱ در سن ۸۹ سالگی بر اثر ایست قلبی دعوت حق را لبیک گفت و امروز بر دستان مردم ولایی گیلان تشییع و به سمت خانه ابدی منتقل شد.

این عالم برجسته که سال ۱۳۱۲ در نجف متولد شده بود از شاگردان برجسته امام خمینی (ره) بود و در زمان تحصیل خود در حوزه‌های علمیه قم و نجف ۲۳ سال در حضور امام خمینی (ره) تحصیل کرد.

همچنین وی در دامان اساتید بزرگی، چون مرحوم علامه طباطبایی، آیت‌الله بروجردی، آیت‌الله میرزا هاشم آملی، آیت‌الله خویی و آیت‌الله سیدمحمود ضیابری رشد یافت.

وی که خود دانش آموخته مکتب امام خمینی (ره) بود پس از عزیمت به رشت، شاگردان بسیاری را در حوزه علمیه رشت تعلیم و تربیت کرد و از جمله اقدامات ایشان می‌توان به تأسیس کتابخانه عمومی امیر‌المومنین (ع) در رشت اشاره کرد.

آیت‌الله سید مجتبی رودباری دوم فروردین سال ۱۴۰۱ به دلیل ایست قلبی دار فانی را وداع گفت و مردم استان گیلان از وجود این پشتوانه بابرکت محروم شدند.

آیت الله سیستانی مرجع عالیقدر شیعیان روز گذشته پیام تسلیتی برای رحلت وی صادر کرده کرد./تسنیم

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: