صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۱:۱۷ - ۰۵ فروردين ۱۴۰۱ - 2022 March 25
کد خبر: ۱۲۷۳۳۹

پنتاگون: مهمات هوشمند روسیه در حال اتمام است

آمریکا ارزیابی جدیدی را از میزان مهمات هوشمند و دقت موشک‌های نقطه زن روسیه ارائه داد حال آنکه به رغم همه شایعات، مقامات مسکو به دفعات تاکید کرده اند که همه چیز طبق برنامه پیش می‌رود.

به گزارش راهبرد معاصر، رویترز به نقل از یک منبع وابسته به پنتاگون مدعی شد که مهمات هوشمند ارتش روسیه رو به کاستی گذاشته و به همین دلیل آن‌ها بیش از پیش به مهمات غیرهوشمند و همچنین جنگ افزار‌های توپخانه‌ای متوسل می‌شوند.

همزمان، چند منبع آگاه به رویترز گفته اند که طبق ارزیابی‌های آمریکا، درصد خطای برخی از موشک‌های نقطه زن روسیه بیش از ۶۰ درصد است و این می‌تواند علت عدم پیشرفت روس‌ها در تحقق اهداف نظامی از پیش تعیین شده در نبرد اوکراین باشد.

طبق برآورد پنتاگون، روسیه از ابتدای عملیات نظامی در اوکراین، یک هزار و صد فروند موشک از انواع مختلف شلیک کرده حال آنکه مشخص نیست چه تعداد از آن‌ها به هدف برخورد کرده است.

همچنین ناتو مدعی شده که از زمان آغاز جنگ در تاریخ ۲۴ فوریه، بین ۷ تا ۱۵ هزار نظامی روس جان خود را از دست داده اند.

با این حال، به رغم همه شایعات غرب مبنی بر ناکامی روسیه در تحقق اهداف اولیه و کندی پیشروی نیرو‌های روس، مقامات مسکو به دفعات تاکید کرده اند که همه چیز طبق برنامه پیش می‌رود.

امروز جمعه هم دیمیتری مدودوف نایب رئیس شورای امنیت ملی روسیه اعلام کرد: عملیات در اوکراین مطابق برنامه پیش می‌رود و تا زمان دستیابی به اهداف تعیین شده ادامه خواهد یافت./مهر

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: