صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۰:۲۸ - ۰۷ فروردين ۱۴۰۱ - 2022 March 27
کد خبر: ۱۲۷۴۸۸
احمد اشتیاقی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با «راهبرد معاصر» پاسخ می‌دهد؛

چشم انداز بازار سرمایه در سال 1401 چگونه است؟

احمد اشتیاقی، کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه سرمایه گذاری در بازار بورس بهترین گزینه برای سرمایه گذاری در سال 1401 به شمار می رود، اظهار داشت: انتظار می‌رود بازار سرمایه بتواند بین 30 تا 40 درصد بازدهی برای سهامداران و سرمایه گذاران بورسی داشته باشد و رشدی به مراتب بالاتر از بازارهای موازی را تجربه کند.

 

به گزارش راهبرد معاصر؛ علیرغم اینکه بازارهای مختلف به دلیل تعطیلات نوروزی از تب و تاب افتاده و معاملاتی در بازارها صورت نمی گیرد، اما چشم انداز بازارهای مختلفی یکی از مهمترین و مطرح ترین پرسش های سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در سال جدید است. راهبرد معاصر در گفت و گو با کارشناس بازار سهام نگاهی دارد به وضعیت بورس وپیش بینی هایی که از بازدهی بورس درسال 1401 می توان ارائه داد.

 

«احمد اشتیاقی»، کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با «راهبرد معاصر» در تحلیل سرنوشت بازار سرمایه در سال 1401 گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر بازار سرمایه  از لحاظ قیمتی ارزنده است، در پیش رو نیز به لحاظ قیمتی ارزنده خواهد بود، بخصوص در صورت به ثمر نشستن برجام و کسب توافق و لغو تحریم ها، شاهد روند افزایش سود دهی و بازدهی در بازار سهام تا فصل مجامع خواهیم بود.

 

وی افزود: با توجه به ارزنده بودن pبرEها در بازار سهام به لحاظ قیمتی واینکه در حال حاضر، قیمت های جهانی نیز در نقاط خوبی قرار گرفته اند، این موارد دست به دست هم می دهند تا سود آوری شرکت ها برای سال 1401 بهتر از سال 1400 شود.

 

احمد اشتیاقی گفت: انتظار می رود نرخ دلار روی نقاط 25 هزار تومان باقی بماند و تک نرخی شود، بنابراین از این ناحیه نمی توان آسیب چندانی برای بورس متصور شد. با توجه به اینکه فروش به صورت دلار نیمایی است و دلار نیمایی هم روی قیمت 24 هزار تومان قرار گذاشته شده است، بنابراین از این ناحیه هم بازار دچار مشکل خاصی نمی شود .

 

این کارشناس سرمایه اظهار داشت: با توجه به اینکه نرخ بهره بانکی نیز روند کاهشی به خود گرفته و انتظار می رود به سمت زیر 20 درصد سوق پیدا کند، انتظار داریم بازار روند افزایشی به خود بگیر، البته به تدریج، اما آهسته و پیوسته نه اینکه مانند سال 99 انتظار رشد شارپی بورس را داشته باشیم.

 

وی با تاکید بر اینکه انتظار می‌رود بازار سرمایه بتواند بین 30 تا 40 درصد بازدهی برای سهامداران و سرمایه گذاران بورسی داشته باشد.، اظهار داشت: به نظر می رسد در سال 1401 بازار سرمایه رشدی به مراتب بالاتر از بازارهای موازی خواهد داشت. به بیان بهتر، با احیای برجام، بازارهای موازی نسبت به بورس بازدهی قابل توجهی نداشته باشند، در حالی که بازار سرمایه می تواند بالاترین بازدهی را نسبت به بازارهای موازی داشته باشد، بنابراین سرمایه گذاری در بازار بورس بهترین گزینه برای سرمایه گذاری در سال 1401 به شمار می رود.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: