صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۴:۵۹ - ۰۷ فروردين ۱۴۰۱ - 2022 March 27
کد خبر: ۱۲۷۵۰۴

رشد ۱۲ هزار و ۷۳۰ واحدی شاخص کل بورس در بازار امروز

امروز شاخص کل بورس با رشد ۱۲ هزار و ۷۳۰ واحدی، در تراز یک میلیون و ۴۰۳ هزار و ۵۸۹ واحد متوقف شد.

به گزارش راهبرد معاصر امروز یکشنبه (۷ فروردین) شاخص کل بورس در ابتدای معاملات با رشد ۸۵۱ واحدی در ارتفاع یک میلیون و  ۳۹۱ هزار واحدی  قرار گرفت. در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس با رشد ۱۲ هزار و ۷۳۰ واحدی، در تراز یک میلیون و ۴۰۳ هزار و ۵۸۹ واحد متوقف شد.

آقای حسین مرید سادات تحلیلگر بازار سرمایه گفت:بازار امروز روندی مثبت داشت. نیمه دوم بازار با توجه به روند نموداری مقداری نگران کننده بود. فشار فروش در نیمه دوم کاسته شد و قیمت‌ها منصفانه بود. برگشت گروه خودرو و عملکرد خوب خریداران امروز بر روند کل بازار موثر بود.


ارزش معاملات بورس تهران امروز به حدود رقم ۲ هزار و ۸۱۱ میلیارد تومان رسید. «فولاد»، «فخوز» و «شتران» سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند و «خودرو»، «خساپا» و «شستا» سه نماد پر تراکنش بودند.


شاخص کل هم وزن هم با رشد ۳ هزار و ۳۶ واحدی روی پله ۳۵۳ هزار و ۵۸۱ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز سهام در بورس تهران به تعداد ۷ هزار و ۶۴۰ میلیارد سهم به ارزش ۲ هزار و ۸۱۱ میلیارد تومان رسید.

شاخص فرابورس هم با رشد ۲۰۵ واحد روی پله ۱۸ هزار و ۷۵۹ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز در فرابورس ایران به تعداد ۹ هزار و ۲۲ میلیون و سهم به ارزش ۵۱۱ میلیارد تومان رسید.

نماد‌های تاثیر گذار در شاخص کل بورس

نماد‌های فولاد، فخوز و شتران به ترتیب با ۶۵۸.۳۱، ۳۰۴.۷۸ و ۲۹۸.۹۲ واحد بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند و نماد‌های غدشت، خاهن و جم به ترتیب با ۲۶.۹۸، ۱۵.۴۹ و ۱۴.۰۷ واحد بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.

نماد‌های تاثیرگذار در فرابورس

نماد‌های بپاس، آریا و زاگرس به ترتیب با ۹۰.۶۴، ۳۸.۲۴ و ۷.۱۱ بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند و نماد‌های توسن، فزر و شاوان به ترتیب با ۳.۲۹، ۳.۲۳ و ۲.۷۷ واحد بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.

برترین گروه صنعت بورس

امروز خودرو بیشترین ارزش معامله را با مبلغ ۸ هزار و ۵۸۰ میلیارد تومان به خود اختصاص داد. همچنین «فرآورده نفتی»، «فلزات اساسی» و «بانک‌ها» در رتبه‌های بعدی ارزش معاملات قرار داشتند.

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در بورس

سهام شرکت‌های ختور، سفار و غدام بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت‌های غدشت، ثامان و فسازان بیشترین کاهش قیمت را در بورس تهران تجربه کردند.

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در فرابورس

سهام شرکت‌های پیزد، بهباک و زبینا بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت توسن، بنو و سدبیر بیشترین کاهش قیمت را در فرابورس ایران تجربه کردند.

برترین عرضه و تقاضا در بورس

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های ورنا، وساپا و کمند بیشترین عرضه فروش سهام را نماد‌های همای، یاقوت و سیر در بورس ایران داشتند.


برترین عرضه و تقاضا در فرابورس

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های اعتماد، اوصتا و آسامید و بیشترین عرضه فروش سهام را نماد‌های تابان ۰۳، اعتماد و اراد ۸۶ در بورس ایران داشتند.


 

بیشترین ارزش و حجم معاملات سهام در بورس و فرابورس

نماد‌های خودرو، پالایش و صند ۴۱۲۲ بیشترین ارزش معامله و نماد‌های پتایر ۴، خساپا و خودرو بیشترین حجم معامله را در بورس تهران تجربه کردند.

نماد‌های گنجین ۴، اعتماد و اعتماد چهار بیشترین ارزش معامله و نماد‌های شصد و کرمان بیشترین حجم معامله را در بورس تهران تجربه کردند./باشگاه خبرنگاران

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: