صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۲۲:۰۱
  • دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Monday 13 May 2024
تاریخ انتشار: ۲۲:۵۹ - ۰۷ فروردين ۱۴۰۱ - 2022 March 27
کد خبر: ۱۲۷۵۳۶

آمادگی وزارت علوم برای حضوری شدن دانشگاه ها

ستاد ملی کرونا در آخرین تصمیم خود اعلام کرد که دانشگاه‌ها و مدارس کشور باید به سمت حضوری کامل برقرار شوند.

به گزارش راهبرد معاصر  هاشم داداش پور رئیس سازمان امور دانشجویان کشور با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری به سوالات زیر پاسخ داد:


وزارت علوم چه اقداماتی را برای آماده‌سازی دانشگاه ها در جهت بازگشایی انجام داده است؟

داداش پور: اصل بر حضوری بودن دانشگاه‌ها است. کرونا باعث شد از دو سال پیش دانشگاه‌ها به صورت برخط اداره شوند و همه کلاس‌ها به شیوه غیر حضوری کار را دنبال کردند. در حوزه تحصیلات تکمیلی و در حوزه کارشناسی در دوره هایی که به صورت عملی بود، دانشگاهها فعال بوند .

هرچند در ماه‌ها و موارد خاص به سمت نیمه فعال بودن و یا تعطیلی حرکت کردیم ولی این مسئله به صورت موقت بود.

برخی از بحث‌ها مطرح شد، مبنی بر اینکه تصمیم بر حضور در دانشگاه‌های کشور تصمیمی چند روزه بوده است، بنده می‌خواهم بگویم که از ۱۵ مهرماه بر اساس تصمیم ستاد ملی کرونا و نهایتاً در آذرماه قرار بر این شد تا دانشگاه‌ها به سمت حضوری حرکت کند .فراخوان داده شد تا دانشجویان به دانشگاه ها مراجعه کنند اما با سویه جدید امیکرون مواجه شدیم و باعث شد که دوباره به سمت تعطیلی حرکت کنیم.قرار بر این بود که در بهمن ماه دانشگاه ها به سمت حضوری کامل حرکت کنند اما امیکرون باعث شد که به تاخیر بیفتد و نهایتاً بعد از افت سویه امیکرون ستاد ملی کرونا در آخرین تصمیم خود اعلام کرد که دانشگاه‌ها و مدارس کشور باید به سمت حضوری کامل برقرار شوند.

مبنا تصمیمات ستاد ملی کرونا است و وزارت علوم دانشگاه‌های کشور بر همین مبنا به سمت بازگشایی کامل دانشگاه‌ها حرکت کردند که از ۱۴ فروردین ماه این اتفاق صورت خواهد گرفت./باشگاه خبرنگاران

نظر شما