صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۲:۵۶ - ۱۰ فروردين ۱۴۰۱ - 2022 March 30
کد خبر: ۱۲۷۷۳۷

سخنگوی ناجا: تلفات رانندگی در نوروز امسال ۲۳درصد کاهش یافت

سخنگوی فرماندهی کل انتظامی جمهوری اسلامی گفت: با وجود افزایش ۵۲درصدی ترددهای جاده‌ای در تعطیلات نوروزی امسال، آمار تلفات جاده‌ای نسبت به نوروز سال قبل ۲۳درصد کاهش داشته است.

به گزارش راهبرد معاصر سردار مهدی حاجیان حاشیه سفر به کرمانشاه و بازدید از مرزهای این استان، عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کاهش افراد جان باخته حوادث رانندگی در حالی که شاهد رشد قابل ملاحظه سفرها بوده‌ایم بیانگر همکاری بسیار خوب اقشار مختلف مردم با پلیس است.

سخنگوی فرماندهی کل انتظامی جمهوری اسلامی با اشاره به اینکه امسال فرماندهی کل انتظامی جمهوری اسلامی شعار «پلیس هوشمند، قانونمداری و نشاط بهاری» را انتخاب کرده است گفت: شهروندان با رعایت قوانین و مقررات کمک زیادی به برقراری نظم و امنیت اجتماعی کردند و نشان دادند همیشه با پلیس همراه بوده‌اند.

معاون فرهنگی اجتماعی فرماندهی کل انتظامی جمهوری اسلامی با اشاره به در پیش بودن روزهای پایانی تعطیلات نوروزی و بازگشت مسافران به شهرهای محل سکونت خود افزود: از عموم مردم کشور انتظار داریم زمان برگشت خود را مدیریت کرده تا با برنامه‌ریزی مناسب به سلامت از سفر بازگردند.

سخنگوی فرماندهی کل انتظامی جمهوری اسلامی خاطرنشان کرد: با توجه به محدودیت‌هایی که پلیس برای تردد خودروهای سنگین اعمال می‌کند رانندگان این وسایل نقلیه به‌ویژه در مسیر شمال کشور به مرکز حتما به اطلاعیه‌ها و توصیه‌های پلیس توجه کنند که مشکلی برای آنها ایجاد نشود.

سخنگوی فرماندهی کل انتظامی جمهوری اسلامی با اشاره به طرح تشویق رانندگان منضبط گفت: پلیس تنها به دنبال جریمه کردن افراد متخلف و قانون گریز نیست بلکه رانندگانی که به قوانین و مقررات احترام گذاشته و امنیت خود و دیگران را به خطر نمی اندازند هم مورد توجه و تشویق پلیس قرار خواهند گرفت.

حاجیان تصریح کرد: در همین راستا و پس از پایان تعطیلات نوروزی رانندگانی که در طول این مدت دچار تخلف نشده‌اند شناسایی و به قید قرعه جوایز نفیسی به آن‌ها اهدا خواهد شد.

معاون فرهنگی اجتماعی فرماندهی کل انتظامی از حضور 17هزار واحد گشتی خودرویی و موتوری با بیش از 70هزار نیرو در طرح نوروزی پلیس برای برقراری امنیت مردم و مسافران در سطح کشور خبرداد و گفت: تا امروز دهم فروردین مورد نگران کننده‌ای نداشته‌ایم که البته این مهم با همکاری مردم حاصل شده است.

وی از رشد بیش از 10درصدی کشفیات شامل سرقت، قاچاق، مواد مخدر و غیره در کشور در مدت 10 روز ابتدایی امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبرداد و گفت: مأموران پلیس همواره برخورد قاطعانه با مجرمان و قانون گریزان بوده‌اند و مجرمان حوزه‌های مختلف همواره تحت کنترل و رصد اطلاعاتی قرار داشته‌اند.

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: