صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۱:۵۲ - ۱۱ فروردين ۱۴۰۱ - 2022 March 31
کد خبر: ۱۲۷۷۵۷

در مورد ریموت بلوتوثی بیشتر بدانید

به گزارش راهبرد معاصر ریموت ها به چند دسته تقسیم می شوند: ریموت کد فیکس، ریموت لرن کد، ریموت بلوتوثی و ریموت هاپینگ کد. در ادامه نگاهی اجمالی به انواع ریموت می اندازیم و نحوه خام کردن و کپی کردن ریموت بلوتوثی را بیان می کنیم.

ریموت ها به چند دسته تقسیم می شوند؟

ریموت کد فیکس: از این ریموت در گذشته استفاده زیادی می شد. اما امروزه طرفدار زیادی ندارد. ریموت کد فیکس روی برد خود 8 عدد پایه دارد که باید به کمک هویه آن ها را طبق آرایش پایه هایی که روی گیرنده هست لحیم کنید. با انجام این کار کد گیرنده و فرستنده یکسان می شود و می توانید از این ریموت روی دستگاه خود استفاده کنید.

نوع مدرن تر ریموت کدفیکس که امروزه از این نوع کمی بیشتر استفاده می گردد ریموت دیپ سوئیچ می باشد. ریموت دیپ سوییچ به جای 8 عدد پایه دارای 8 عدد سوئیچ می باشد که این سوئیچ ها هر کدام می توانند در سه وضعیت 0 و + و – تنظیم شوند. استفاده از ریموت دیپ سوییچ نیازی به لحیم کاری ندارد و کار را کمی راحت تر کرده است.

ریموت لرن کد: ریموت لرن کد یا همان ریموت لرنینگ کد نوع دیگری از ریموت می باشد که مصرف زیادی در بین کاربران پیدا کرده است. هر کدام از این ریموت ها دارای یک کد خاص و انحصاری هستند که می توانید آن را روی گیرنده خود تعریف کنید.

به این دلیل به این نوع ریموت لرن کد گفته می شود که حتما باید توسط دکمه لرنی که روی برد گیرنده قرار دارد روی حافظه دستگاه ذخیره شود. انجام این کار بستگی به نرم افزار گیرنده تان دارد و باید طبق کاتالوگ آن اقدام کنید. اما در اکثر گیرنده ها ابتدا باید دکمه لرن روی رسیور را دو یا سه ثانیه فشار دهید تا ال ای دی آن شروع به چشمک زدن کند و سپس دکمه ریموت را چند ثانیه نگه دارید تا رسیور کد انحصاری ریموت را روی حافظه خود ذخیره نماید.

پس از انجام این کار ریموت روی دستگاه تان قابل استفاده خواهد شد و می توانید با فشردن دکمه های آن خروجی رسیور را فعال کنید. ریموت کد لرن را می توان توسط ریموت بلوتوثی کپی کرد. اما ریموت بلوتوثی چیست؟ در ادامه به معرفی ریموت بلوتوثی می پردازیم...

ریموت بلوتوثی: این نوع تعریف ریموت روی رسیور را برای کاربران راحت تر کرده است. شاید دسترسی به گیرنده برای شما سخت باشد. مثلا گیرنده در ارتفاع نصب شده باشد و یا نحوه لرن کردن ریموت روی گیرنده را بلد نباشید و به کاتالوگ دستگاه هم دسترسی نداشته باشید. در این حالت ریموت بلوتوثی به شما کمک می کند تا به راحتی ریموت قبلی را کپی کنید و یک ریموت دیگر به ریموت های قبلی تان اضافه کنید. در انتهای این مقاله به صورت مفصل به نحوه خام کردن ریموت بلوتوثی و آموزش کپی کردن ریموت بلوتوثی می پردازیم.

شرکت کلیتک پخش انواع ریموت بلوتوثی و فروش عمده ریموت بلوتوثی را در سطح کشور انجام می دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید از طریق شماره 09386838327 با عوامل فروش این مجموعه در ارتباط باشید.

ریموت هاپینگ کد: ریموت هاپینگ کد یکی از امن ترین ریموت های موجود در بازار می باشد و معمولا برای موارد حساس و امنیتی مثل ریموت دزدگیر به کار می رود. تعریف کردن این ریموت روی گیرنده مثل ریموت لرن کد می باشد اما ریموت هاپینگ کد را نمی توان توسط ریموت بلوتوثی کپی کرد. این ریموت ها قیمت بالاتری نسبت به سایر مدل ها دارند.

علت امنیت بالای ریموت هاپینگ نسبت به سایر مدل ها این است که ریموت هاپینگ کد با هر بار فشرده شدن دکمه، یک کد جدید برای گیرنده ارسال می کند و گیرنده هم هر بار منتظر دریافت کد جدید می باشد و نسبت به کد قبلی بی تفاوت می شود.

اگر بخواهیم به صورت قابل فهم تر بیان کنیم کدی که ریموت هاپینگ برای گیرنده هاپینگ ارسال می کند یک بار مصرف می باشد. بنابراین اگر کسی کد ریموت شما را کپی کند دیگر ارزشی نخواهد داشت چون آن کد منسوخ شده است. دقت کنید اگر بخواهید از ریموت هاپینگ کد استفاده کنید حتما باید از گیرنده ی هاپینگ کد متناسب با ریموت تان استفاده کنید تا با هم سازگاری داشته باشند.

نحوه خام کردن ریموت بلوتوثی

ریموت بلوتوثی یکی از پرکاربرد ترین و محبوب ترین ریموت های موجود در بازار است که امروزه به علت ارزان بودن و کارکرد ساده طرفداران زیادی پیدا کرده است. این ریموت برای کپی کردن ریموت کدلرن و بلوتوثی به کار می رود. برای انجام این کار ابتدا باید ریموت بلوتوثی را خام کنید.

برای خام کردن ریموت بلوتوثی دکمه A و B را هم زمان با هم نگه دارید تا ال ای دی ریموت شروع به چشمک زدن کند. پس از خاموش شدن ال ای دی بدون اینکه دست تان را از روی دکمه A بردارید دکمه B را سه بار پشت سر هم رها کنید و فشار دهید تا ال ای دی دوباره چشمک بزند و خاموش شود. با انجام این مرحله ریموت بلوتوثی شما خام می شود.

آموزش کپی کردن ریموت بلوتوثی

برای کپی کردن ریموت بلوتوثی باید هر دکمه را جداگانه کپی کنید. ابتدا از دکمه A شروع کنید. ریموت ها را در کم ترین فاصله نسبت به هم قرار دهید. بهتر است ریموت ها را پشت به پشت یا در کنار هم بچسبانید. دکمه A هر دو ریموت را هم زمان نگه دارید تا ال ای دی ریموت بلوتوثی شروع به چشمک زدن کرده و ثابت بماند. پس از انجام این مرحله دکمه A ریموت قبلی روی دکمه A ریموت بلوتوثی کپی می شود.

همین کار را برای سایر دکمه ها انجام دهید. دقت کنید که ممکن است مثلا سه دکمه از چهار دکمه ریموت بلوتوثی به درستی عمل کند اما یک دکمه درست فرمان ندهد. در این حالت دیگر نمی توانید آن دکمه را جداگانه خام کنید. باید کل ریموت را خام کرده و مجددا هر چهار دکمه را کپی کنید.

تعویض باتری ریموت درب پارکینگ

اکثر این ریموت ها از باتری سکه ای استفاده می کنند. باطری سکه ای سه مدل پرکاربرد دارد که روی اکثر ریموت ها از آن ها استفاده می شود. به این سه مدل، باتری سکه ای CR2016، باتری سکه ای CR2025 و باتری سکه ای CR2032 گفته می شود.

هر وقت برد ریموت تان نسبت به قبل کمتر شده باشد و یا با فشردن دکمه های ریموت، ال ای دی آن به صورت ضعیف چشمک بزند یعنی زمان تعویض باتری ریموت تان فرا رسیده است. انجام این کار بسیار ساده می باشد. ابتدا پیچ های پشت قاب را باز کنید و بعد مدل روی باتری را بخوانید. سپس با خرید باطری ریموت جدید اقدام به تعویض آن نمایید. باتری ریموت دزدگیر ماشین هم به همین شکل تعویض می گردد.

ممنون از اینکه تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: