صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۶:۳۰ - ۱۴ فروردين ۱۴۰۱ - 2022 April 03
کد خبر: ۱۲۷۹۴۷

رشد 556 درصدی ورود پول حقیقی به بورس

بورس در حالی معاملات امروز خود را به پایان رساند که میزان ورود پول حقیقی به بازار نسبت به 4 ماه گذشته بی سابقه بوده است.

به گزارش راهبرد معاصر بازار سرمایه در حال رشد و شکستن همه مقاومت‌های پیش روی خود است. از نظر تکنیکال بازار سرمایه درنیمه کانال 1.4 میلیون واحدی دارای یک مقاومت جدی بود که با رشد بی سابقه شاخص در سه ماه گذشته در جریان معاملات امروز، این مقاومت نیز شکسته شد.

 

در معاملات هفته گذشته برخلاف هفته‌های پایانی اسفندماه سال 1400، رشد شاخص با ورود سرمایه حقیقی همراه بود. به استثنای روز سه ‌شنبه در باقی روزهای هفته خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار سهام مثبت بود. این مساله در معاملات روز یکشنبه نیز رخ داده و شاخص کل به همراه ورود پول حقیقی ها رشد کرده است.

 

بدین ترتیب بورس هفته جدید را مانند سال جدید صعودی آغاز کرد و سهامداران امیدوارند با انتشار گزارش‌های مالی ماهانه در هفته پیش رو این روند صعودی تثبیت شود.

 

به نظر بسیاری از کارشناسان، در روزهای آینده یک چشم بورسی ‌ها به گزارش ‌های مالی شرکت ها خواهد بود و چشم دیگر آن‌ها به تحولات بین المللی و بازار جهانی است.

 

امروز نمادهایی خودرویی بیشترین میزان رشد داشته‌اند و به عبارت دیگر، سبزپوش ترین گروه بازار سهام بودند. بعد از این گروه، قیمت سهام تمام نمادهای 5 گروه بزرگ بازار سهام افزایش یافت. گروه‌های فلزات اساسی، فراورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای، استخراج کانه‌های فلزی، سرمایه‌گذاری‌ها و«شرکت‌های چندرشته‌ای صنعتی سبزترین گروه ‌‌های بازار در روز یکشنبه بودند.

 

* بازار سهام فعلا صعودی است

 

رضا گلستانی خواه، از تحلیلگران بازار سرمایه در این زمینه معتقد است: شاخص در دو ماه پیش رو و پیش از فرا رسیدن فصل مجامع کم و بیش به روند صعودی ادامه خواهد داد. البته نباید از تاثیر نرخ ارز و قیمت فلزات اساسی در بازارهای جهانی چشم پوشی کرد.

 

وی ادامه داد: تردیدی وجود ندارد که نوسان قیمت نفت و روندهای قیمتی در بازارهای جهانی خصوصا بازار انرژی بر بازارهای ایران تاثیر مستقیم خواهند داشت. علاوه بر این موضوع، در روزهای پایانی هفته گذشته قیمت ارز نیز روند صعودی داشت که در صورت تداوم در رشد قیمت سهم‌ های دلاری موثر خواهد بود و می ‌تواند در جهت رشد شاخص ‌های بازار عمل کند.

 

* شاخص هایی که بدون ترمز به پیش می روند

 

شاخص کل بورس در جریان معاملات روز یکشنبه با رشد 29 هزار و 856 واحدی به عدد یک میلیون و 461 هزار و 962 واحد رسید و بازدهی مثبت 2.08 درصد را برای سهامداران به همراه داشت. این میزان بازدهی در 3 ماه گذشته بی سابقه بوده است.

 

شاخص کل هم وزن نیز با رشد 6 هزار و 793 واحدی توانست به عدد 372 هزار و 697 واحدی برسد. بازدهی این شاخص نیز مثبت 1.86 درصد بوده است. شاخص کل فرابورس نیز با رشد 315 واحدی توانست در جایگاه 19 هزار و 633 واحدی قرار بگیرد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: