صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۵:۵۷
  • يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Sunday 19 May 2024
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۴ - ۱۶ فروردين ۱۴۰۱ - 2022 April 05
کد خبر: ۱۲۸۱۷۱

روسیه: آمریکا تسلیحات هسته‌ای خود را از اروپا خارج کند

نماینده روسیه در سازمان ملل از آمریکا خواست تا ضمن خارج کردن تسلیحات هسته‌ای خود از اروپا، از فکر استقرار موشک‌های زمین پایه در دو منطقه آسیا-پاسیفیک و اروپا نیز بیرون بیاید.

به گزارش راهبرد معاصر، دیمیتری پولیانسکی معاونت هیئت نمایندگی روسیه در سازمان ملل می‌گوید آمریکا باید تسلیحات هسته‌ای خود را از کشورهای غیرهسته‌ای خارج کرده و آنها را به خاک خود باز گرداند.

به گفته وی اینکه آمریکا تسلیحات هسته‌ای غیر راهبردی خود را در خاک کشورهای اروپایی غیر هسته‌ای نگهداری می‌کند، نقض ان پی تی تلقی می‌شود.

وی همچنین به پیمان هسته‌ای آکوس که آمریکا و انگلیس را متعهد به تحویل زیردریایی هسته‌ای به استرالیا به عنوان یک کشور غیر هسته‌ای می‌کند تاخت و آن را مایه آغاز دور جدیدی از رقابت‌های تسلیحاتی تلقی کرد.

پولیانسکی همچنین از آمریکا خواست تا از استقرار موشک‌های زمین پایه و موشک‌های کوتاه برد در اروپا و منطقه آسیا-پاسیفیک صرف نظر کند.

وی هشدار داد که روسیه به معاهده منع استقرار موشک‌های زمین پایه متعهد است اما آینده این معاهده به میزان تجمع نیروهای بیگانه در مرزهای غربی روسیه و واگذاری تسلیحات ناتو به دولت کی‌یف بستگی دارد./مهر

نظر شما