صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۳:۵۲ - ۱۶ فروردين ۱۴۰۱ - 2022 April 05
کد خبر: ۱۲۸۲۱۸

تذکرات شفاهی نمایندگان؛ تاکید بر تعامل هرچه بیشتر مجلس با دولت

نماینده تهران در مجلس در تذکری شفاهی خواستار تعامل هر چه بیشتر مجلس و دولت شد.

به گزارش راهبرد معاصر؛  مرتضی آقا تهرانی نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز قوه مقننه در تذکری شفاهی خود گفت: دولت سیزدهم و مجلس یازدهم انقلابی هستند لذا باید تعامل خود را افزایش دهند تا مردم احساس اختلاف میان آنها نکنند.

 

وی افزود:طرح نظام تنظیم مقررات فضای مجازی در حال بررسی است لذا همه قبول دارند که این فضا باید مدیریت شود.

 

نماینده تهران در مجلس با بیان اینکه در دنیا از فضای مجازی به عنوان زندگی دوم یاد می‌شود و برای آن قانون پیش‌بینی می‌کنند، گفت: امیدوارم مجلس هم با همدلی به سمت بررسی این موضوع برود؛ یادمان باشد رهبر انقلاب نخستین فردی بودند که به این موضوع پرداخته و شورای عالی فضای مجازی را راه‌اندازی کردند ولی متأسفانه نتوانستیم به اهداف پیش‌بینی شده دست پیدا کنیم.

آقاتهرانی در بخش دیگری از تذکر خود اظهار کرد:انتظار می‌رفت شاهد تحولات بیشتری در مجلس باشیم که شامل ساختار، شکل و حتی بودجه می‌شد. اوایل مجلس صحبت از نشست‌های مشترک میان روسای کمیسیون‌ها بود اما انگار این موضوع کمرنگ شده لذا تقاضا می‌شود به صورت نظام‌مند امور را جلو ببرید تا مردم امیدوارتر باشند.

 

مالک شریعتی نیاسر نماینده تهران نیز در تذکر شفاهی ، گفت: مراعات حال مردم در حوزه معیشت ضروری است، همچنان که دولت تلاش کرد در شب عید این کار مهم را انجام دهد، در ماه مبارک رمضان اما برخی اقلام افزایش قیمت داشته که رسیدگی به آن ضروری است.

 

وی با تاکید بر اینکه سال 1401 یک فرصت طلایی برای ایجاد تحولات اساسی در کشور است، تصریح کرد: این سال، سال سوم مجلس، و سال دوم دولت بوده و اگر دست به دست هم دهیم و برخی رقابت های سطح پایین را کنار بگذاریم، می توانیم از این فرصت طلایی تکرار ناپذیر به نفع مردم به ویژه در حوزه اقتصاد و معیشت استفاده کنیم.

 

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد:از جمله مهمترین این تحولات برنامه هفتم توسعه که ریل گذاری چند سال آینده کشور است، خواهد بود و در این زمینه باید بپذیریم اگر تحول هزینه ای دارد، هزینه آن بین مسئولان تقسیم شود و نفع آن به مردم برسد.

 

شریعتی گفت:یکی دیگر از مهمترین ظرفیت های تحول در کشور اجرای اصل 49 قانون اساسی یعنی "از کجا آورده ای؟" است که آیین نامه اجرایی این قانون که در مجلس قبل به تصویب رسیده است، توسط رئیس وقت قوه قضائیه یا رئیس جمهور فعلی تدوین و امروز آماده اجرا توسط حجت الاسلام اژه ای است که عزم و توان لازم برای اجرای آنرا دارد./ تسنیم

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: