صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۸:۵۲ - ۱۶ فروردين ۱۴۰۱ - 2022 April 05
کد خبر: ۱۲۸۲۷۳

تشکیل شورای اخلاق حرفه‌ای سینما

با دستور رئیس سازمان سینمایی شورای اخلاق حرفه‌ای سینما تشکیل می‌شود.

به گزارش راهبرد معاصر محمد خزاعی در اولین جلسه شورای معاونین و مدیران سازمان سینمایی با توجه به برخی حواشی مطرح شده و مشکلات فعالان و دست اندرکاران سینما دستور داد «شورای اخلاق حرفه‌ای سینما» ایجاد شود. 

چند روز پیش برخی بانوان فعال در سینما نسبت به رفتار غیراخلاقی با خود اعتراض کردند. در همین ارتباط،  خانه سینما طی بیانیه‌ای اعلام کرد هرگونه خشونت رفتاری و جنسی در سینما مورد پیگیری قرار می‌گیرد و جامعه اصناف سینمای ایران هر گونه خشونت احتمالی به ویژه خشونت جنسی در شیوه‌های گوناگون آن در فرآیند فعالیت‌های هنری – فرهنگی را محکوم می‌کند.

حالا، سازمان سینمایی تصمیم گرفته اقدام به راه اندازی شورای اخلاق حرفه‌ای سینماکند؛ این شورا به منظور صیانت از حقوق سینماگران و توسعه اخلاق حرفه‌ای در سینمای کشور ایجاد می‌شود.

در اولین ماموریت «شورای اخلاق حرفه‌ای سینما» مقرر شد کمیته بانوان متشکل از دو فیلمساز زن، یک روانشناس، یک جامعه شناس و یک حقوقدان نسبت به بررسی مسائل و مشکلات زنان سینماگر در سینما و حواشی پیش آمده به طور عاجل و قاطع اقدام نمایند و نتیجه پیگیری‌ها و بررسی‌ها را به شورا گزارش دهند./باشگاه خبرنگاران

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: