صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۰۹:۱۲ - ۱۷ فروردين ۱۴۰۱ - 2022 April 06
کد خبر: ۱۲۸۳۲۴

واکنش علمای اهل سنت خراسان شمالی به حادثه حرم مطهر رضوی

جمعی از علمای اهل سنت خراسان شمالی ضمن محکومیت جنایت اتفاق افتاده در حرم مطهر رضوی، از دستگاه امنیتی و قضایی خواستند بانیان این اقدام را به اشد مجازات برسانند.

به گزارش راهبرد معاصر، جامعه علما و روحانیون اهل تسنن خراسان شمالی در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن هتک حرمت به آستان مقدس حرم مطهر رضوی و این اقدام جنایتکارانه، از دست داشتن عناصر گروهک‌های تکفیری و مزدوران استکبار جهانی در این حادثه غیر انسانی خبر دادند.

در بیانیه مزبور آمده است:

حادثه امروز در مشهد مقدس و هتک حرمت به بارگاه ملکوتی امام رضا رضی الله عنهم قطعاً نمی‌تواند امراض شخصی باشد و بلکه ضارب با حمله به سه نفر از روحانیون معزز شیعی ثابت نموده که از عناصر خودفروخته و اجیر شده استکبار جهانی و گروهک‌های تکفیری می‌باشند.

امروز آمریکا و اسرائیل و گروهک‌های تکفیری از امنیت بی نظیر ایران و متلاشی شدن نقشه‌های شومشان در سوریه و عراق توسط سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی عزیز به ستوه آمده اند و برای درمان شکستگی شأن در پروژه‌های اسلام هراسی در جهان اسلام دست به چنین اقدامات ناجوانمردانه و غیر بشری می‌زنند.

ما روحانیون اهل سنت خراسان شمالی ضمن محکوم نمودن این اقدامات جنایتکاران از دستگاه‌های نظامی و امنیتی و اطلاعاتی کشور خواستاریم هرچه زودتر عاملان این حادثه ناجوانمردانه را به اشد مجازات برسانند.

ما علمای اهل سنت، ضمن تسلیت شهادت و مجروح شدن سه تن از برادران عزیزمان به محضر مبارک مقام معظم رهبری و خانواده‌های ایشان و ملت ولایت مدار ایران اسلامی برای دیگر مجروحان این حادثه عافیت و سلامتی را از درگاه ایزد منان خواستاریم. من الله توفیق

الحاج گلدی آخوند کمالی و الحاج خالمحمد آخوند سرفراز و دیگر علما و روحانیون اهل سنت خراسان شمالی/مهر

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: