صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۰۰:۰۰ - ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ - 2022 April 10
کد خبر: ۱۲۸۷۶۶

بورل خواستار افزایش تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه شد

بورل در اظهارات امروز خود خواستار افزایش تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه شد.

به گزارش راهبرد معاصر «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، با بیان آن‌که درگیری میان اوکراین و روسیه در میدان نبرد تمام می‌شود، خواستار حل‌وفصل نظامی مناقشه کنونی میان دو کشور شد.

طبق گزارش اسپوتنیک، بورل در اظهارات امروز خود خواستار حل‌وفصل نظامی شد و اعلام کرد که اتحادیه اروپا ۵۰۰ میلیون یورو (۵۴۳ دلار آمریکا) کمک بیشتر به اوکراین اختصاص خواهد داد.

بورل در پیامی توییتری نوشت: «جنگ کنونی تنها در میدان نبرد پایان خواهد یافت، ما کمک مالی مازاد ۵۰۰ میلیونی از سوی اتحادیه اروپا برای اوکراین در نظر گرفتیم، ارسال سلاح نیز مطابق نیاز اوکراین انجام خواهد شد.»

بورل همچنین خواستار افزایش تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه شد و خواست این تحریم‌ها بیشتر بر بخش انرژی متمرکز شود.

در طول ۴۵ روز گذشته که عملیات نظامی روسیه در اوکراین در حال انجام است، کشور‌های اتحادیه اروپا و آمریکا با اعمال تحریم‌های مختلف علیه روسیه، در تلاش برای فشار بیشتر بر روسیه هستند.

امروز کاخ سفید اعلام کرد «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، لوایح تصویب شده در کنگره با موضوع تعلیق روابط تجاری و ممنوعیت واردات انرژی از روسیه را امضا کرد. تعلیق این وضعیت به واشنگتن اجازه می‌دهد تا تعرفه‌های بیشتری را برای روسیه و بلاروس نسبت به سایر کشور‌های عضو سازمان تجارت جهانی تعیین کند.

شب گذشته نیز بورل در سفر خود به همراهی «اورزولا فون در لاین» رئیس کمیسیون اروپا، به اوکراین، گفته بود اعمال تحریم نفتی علیه روسیه مانند «فیل بزرگی در اتاق» است و نگرانی‌هایی در این مورد وجود دارد که در صورت اعمال تحریم قیمت نفت جهش پیدا کند./باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: