صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۹:۲۹ - ۲۲ فروردين ۱۴۰۱ - 2022 April 11
کد خبر: ۱۲۹۰۳۷

درخواست آلمان برای ارسال تجهیزات نظامی سنگین به اوکراین

وزیر خارجه آلمان گفت:اوکراین نیاز به حمایت نظامی بیشتر برای دفاع از خود دارد. آشکار است که اوکراین به تجهیزات نظامی بیشتر از جمله سلاح‌های سنگین نیاز دارد. ما باید واقع بینانه رفتار کنیم و اینک زمان بهانه آوردن نیست.

به گزارش راهبرد معاصر وزیر خارجه آلمان بعد از ظهراز دوشنبه به وقت تهران خواستار ارسال سلاح‌ها و تجهیزات سنگین بیشتر از سوی اروپا به اوکراین شد.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی» «آنالنا بربوک» وزیر خارجه آلمان پیش از برگزاری نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا در لوگزامبورگ در گفت‌وگویی با خبرنگاران تصریح کرد لازم است تجهیزات بیشتری به اوکراین ارسال شود.

وی گفت: «اوکراین نیاز به حمایت نظامی بیشتر برای دفاع از خود دارد. آشکار است که اوکراین به تجهیزات نظامی بیشتر از جمله سلاح‌های سنگین نیاز دارد. ما باید واقع بینانه رفتار کنیم و اینک زمان بهانه آوردن نیست.»

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز صبح دوشنبه به خبرنگاران گفت که جنگ بین روسیه و اوکراین در روزهای آینده تشدید می‌شود.

وی گفت: «نیروهای روسیه در حال افزایش تجمع در شرق اوکراین و مهیا شدن برای حمله در دونباس هستند. اوکراینی‌ها نسبت به این مسئله اشراف دارند. من نگران روزهای آینده هستم که نبرد در دونباس شدت خواهد گرفت.»

پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) نیز روز یکشنبه اعلام کرد که در حال ارزیابی سلاح‌های مورد نیاز ارتش اوکراین برای مقابله با روسیه است.

«جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید گفت که مقامات ارشد پنتاگون در روزهای اخیر با همتایان اوکراینی خود تماسی دو ساعته داشته‌اند تا سلاح‌های مورد نیاز خود را بررسی کنند. مشاور امنیت ملی کاخ سفید نیز در همین زمینه اظهار داشت، ایلات متحده سلاح‌هایی که اوکراین نیاز داشته باشد را تامین می‌کند.

منابع خبری به تازگی از ارسال قریب الوقوع پهپادهای انتحاری ساخت آمریکا به اوکراین برای مقابله با ارتش روسیه خبر دادند. آمریکا قصد دارد ۱۰ فروند پهپاد انتحاری بسیار قدرتمند «سوئیچ بلید ۶۰۰» را به عنوان بخشی از بسته کمک نظامی ۳۰۰ میلیون دلاری تازه رونمایی شده به اوکراین ارسال کند.

این پهپادهای ۵۰ پوندی می‌توانند ۲۴ مایل پرواز کرده و به مدت ۴۰ دقیقه بر فراز هدف پرواز کنند. این پهپادهای انتحاری با استفاده از کلاهک‌های مخصوص می‌توانند یک تانک را نابود کنند.

خبر اهدای کمک مالی به اوکراین توسط پنتاگون روز جمعه گذشته اعلام شد و قرار است پهپادی سوئیچ بلید مستقیماً از شرکت سازنده مستقر در کالیفرنیا گرفته شود. این پهپادها جدا از بسته ۸۰۰ میلیون دلاری اعلام شده توسط کاخ سفید در ۱۶ مارس (چهارشنبه ۲۵ اسفند) هستند.

دولت انگلیس نیز در راستای منافع غرب در مقابله با روسیه، اعلام کرده است که ارتش اوکراین را به سامانه‌های موشکی و خودروی زرهی مجهز می‌کند.

روسیه در ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ماه ۱۴۰۰) در پی اقدامات تحریک‌آمیز ناتو در مرز روسیه، عملیات نظامی در اوکراین را آغاز کرد و کشورهای غربی به ویژه ایالات متحده نه تنها اقدامی برای کاهش تنش‌ها و توقف درگیری‌ها در اوکراین انجام ندادند، بلکه با ارسال تجهیزات و سلاح و اعمال فشار به روسیه، بیشتر به این ناآرامی‌ها دامن زده‌اند./فارس

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: