صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۹:۴۷ - ۲۲ فروردين ۱۴۰۱ - 2022 April 11
کد خبر: ۱۲۹۰۴۵

خطیب زاده:افغانستان امنیت سفارت ایران را تامین کند

سخنگوی وزارت خارجه ایران گفت:امنیت کامل سفارت و نمایندگیهای جمهوری اسلامی ایران در هرات و دیگر شهرهای افغانستان می بایست به صورت کامل تامین و تضمین های لازم برای فعالیت امن این نمایندگی ها ارائه شود.

به گزارش راهبرد معاصر سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه امروز دوشنبه در خصوص تجمع ها در مقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل و سرکنسولگری کشورمان در هرات و سنگ پرانی های پراکنده ای که صورت گرفته است، با یادآوری مسئولیت قطعی هیأت حاکمه سرپرستی افغانستان در حفظ و صیانت از امنیت اماکن دیپلماتیک، تاکید کرد: امنیت کامل سفارت و نمایندگیهای جمهوری اسلامی ایران در هرات و دیگر شهرهای افغانستان می بایست به صورت کامل تامین و تضمین های لازم برای فعالیت امن این نمایندگی ها ارائه شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به پیوندهای عمیق تاریخی و چند لایه دو ملت ایران و افغانستان و چند دهه میزبانی محترمانه دولت و ملت ایران از مردم افغانستان، نسبت به طراحی های توطئه گران و بدخواهان دو کشور ایران و افغانستان هشدار داد.

خطیب زاده تاکید کرد: متاسفانه برخی کلیپها و اظهار نظرها با هدف ایران یا افغانستان هراسی در حال انتشار است که تحریک عواطف مردم دو کشور را هدف قرار داده و هوشیاری بیش از پیش مردم و مسؤولان دو کشور را می طلبد.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان عنوان کرد: با سفیر و مسؤولان نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در افغانستان در تماس مستمر هستیم./فارس

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: