صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۰۸:۱۹ - ۲۸ فروردين ۱۴۰۱ - 2022 April 17
کد خبر: ۱۲۹۷۶۴

وضعيت نقل و انتقالات و تمديدى هاى استقلال

تیم فوتبال استقلال با از دست دادن رقابت‌های جام‌حذفی، خود را برای حضور پرقدرت در ادامه رقابت‌های لیگ برتر و قهرمانی احتمالی در این رقابت‌ها آماده می‌کند،

به گزارش راهبرد معاصر؛  تیم فوتبال استقلال با از دست دادن رقابت‌های جام‌حذفی، خود را برای حضور پرقدرت در ادامه رقابت‌های لیگ برتر و قهرمانی احتمالی در این رقابت‌ها آماده می‌کند، این درحالی است که از حالا گمانه‌زنی‌ها پیرامون بازیکنان این تیم به‌خصوص آنهایی که تا پایان فصل قراردادشان با این تیم به پایان می‌رسد آغاز شده و در روزهای اخیر اخبار زیادی پیرامون این‌دسته از بازیکنان منتشر شده است.


نکته قابل‌توجه اینکه از جمع بازیکنان فعلی استقلال، قرارداد ۶بازیکن در پایان فصل تمام می‌شود که عارف غلامی، روزبه چشمی، رافائل سیلوا، سعید مهری، آرمان رمضانی و وریا غفوری این نفرات هستند. این درحالی است که پیش از این برخی رسانه‌ها خبر از پایان قرارداد مهدی مهدی‌پور داده بودند اما همان‌طور که قبلا نوشتیم، این بازیکن برای فصل آینده با استقلال قرارداد مشروط دارد و می‌تواند به‌ازای پرداخت مبلغی، رضایت‌نامه خود را گرفته و از استقلال جدا شود. با این حال فعلا تکلیف این بازیکن با استقلال مشخص نیست و در روزهای منتهی به پایان فصل، سرنوشت ادامه همکاری مهدی‌پور و استقلال به‌صورت قطعی مشخص خواهد شد.
همچنین پیش از این نوشتیم که طبق شنیده‌ها، این بازیکن از یکی از باشگاه‌های قطری پیشنهادی را دریافت کرده که این موضوع باعث شده تداوم همکاری هافبک میانی استقلالی‌ها با این باشگاه برای فصل بعد در هاله‌ای از ابهام قرار بگیرد.

 

تکلیف سیلوا پایان فصل مشخص می‌شود
بعد از جدایی مردامند و یزدانی از استقلال، کادرفنی این تیم بهترین انتخاب ممکن را انجام داده و از بین بازیکنان خارجی آزاد، مقدمات حضور یک مدافع برزیلی در استقلال فراهم شد. بر همین اساس اواسط اسفند سال پیش رافائل سیلوا پس از حضور در باشگاه استقلال و دیدار با مصطفی آجورلو، مدیرعامل باشگاه استقلال، قرارداد رسمی خود را به امضا رساند. سیلوا مدافع برزیلی ۲۹ساله که در شهر کویابا در غرب برزیل متولد شده، فوتبالش را از کشورش آغاز کرده و سابقه حضور در تیم‌های ریوپرتو، پونته‌پرتا، بوآاسپورتو، کریسیوما و گویاس برزیل را در کارنامه دارد. این بازیکن در سال‌های اخیر نیز پیراهن تیم‌های بوآویشتای پرتغال و الفیصلی عربستان را بر تن کرده و یک قهرمانی جام‌حذفی عربستان در فصل گذشته را با الفیصلی به‌دست آورده اما به‌دلیل تغییرات در کادر بازیکنان این تیم، در نیم‌فصل دوم فصل جاری از ترکیب تیمش بیرون ماند و با انتخاب کادرفنی استقلال به این باشگاه ملحق شد.


مدت قرارداد سیلوا با باشگاه استقلال طبق اعلام این باشگاه تا پایان فصل جاری خواهد بود. این درحالی است که با توجه به درخشش سیلوا در ترکیب آبی‌پوشان، از هفته‌های گذشته برخی گمانه‌زنی‌ها درخصوص روشن شدن تکلیف این بازیکن در انتهای فصل و ادامه همکاری او با باشگاه استقلال ایجاد شده و حتی برخی اخبار حکایت از آن داشت که سیلوا برای تمدید قرارداد با استقلال به مسئولان این باشگاه پاسخ منفی ارائه کرده است.


با همه این تفاسیر اما طبق شنیده‌های «فرهیختگان» درخصوص تداوم همکاری با این مدافع برزیلی، باشگاه استقلال پیش‌قدم شده که سیلوا درباره تمدید یا عدم تمدید قرارداد پاسخ نهایی را به پایان فصل موکول کرده است. نکته قابل‌توجه اینکه طبق شنیده‌ها، سیلوا در همین مدت کوتاه به‌شخصه علاقه زیادی به استقلال پیدا کرده و مشکلی برای پیگیری کارش با استقلال ندارد اما دو عامل باعث خواهد شد احتمال عدم همکاری وی با آبی‌پوشان برای فصل آینده کمرنگ شود و در هاله‌ای از ابهام قرار بگیرد. بر همین اساس طبق شنیده‌ها، با توجه به برخی مسائل خانوادگی مرتبط با این بازیکن از یک‌طرف و قیمت بالای این مدافع حرفه‌ای ازسوی دیگر، باعث خواهد شد ادامه همکاری سیلوا با استقلال برای فصل آینده در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته و احتمال تداوم این همکاری بیشتر از هر زمان دیگری کمرنگ شود. البته با پایان فصل این فرصت برای کادرفنی استقلال وجود دارد که با باز شدن پنجره نقل‌وانتقالاتی، بازیکنان داخلی و خارجی که قیمت کمتری دارند را مدنظر قرار داده و با هزینه کمتری، انتخاب به‌صرفه‌تری را جایگزین سیلوا کند، این درحالی است که به احتمال زیاد تکلیف مرادمند و یزدانی نیز تا آن زمان مشخص شده و درصورتی که این دو بازیکن تصمیم غیرمترقبه و عجیبی نگیرند، می‌توان از حالا این دو یا حتی یکی از آنها را جایگزین سیلوا دانست. البته مرادمند تا پایان فصل جاری با آبی‌ها قرار دارد اما یزدانی درصورت بازگشت تا پایان فصل بعد باید به کارش با استقلال ادامه دهد.

 

از سایر تمدیدی‌ها چه خبر؟
همان‌طور که ذکر کردیم، به‌جز سیلوا تکلیف 5بازیکن دیگر استقلال به‌همراه مهدی‌پور نیز برای فصل بعدی هنوز مشخص نیست و باید دید در ابتدا آیا این‌دسته از بازیکنان اصلا در فهرست مجیدی برای تداوم همکاری با استقلال حضور دارند یا خیر و سپس باب مذاکرات با این‌دسته از بازیکنان آغاز شود. سال گذشته نیز در این مقطع از فصل تعداد زیادی از بازیکنان در لیست تمدیدی‌ها حضور داشتند اما باشگاه و کادرفنی ترجیح دادند کار را به پایان فصل بکشند که البته خوب به‌یاد داریم که در آن زمان بر سر ماندن یا رفتن عده‌ای از بازیکنان مانند قایدی، موسوی، دانشگر، مطهری، مظاهری و حسینی چه حاشیه‌هایی به وجود آمد تا آبی‌ها از همان پیش‌فصل کار را با جنگ و جدل و حاشیه آغاز کنند.


با این حال شرایط استقلال امسال از این لحاظ بهتر از سال گذشته است؛ چراکه برخی بازیکنان نیمکت‌نشین مانند مهری، چشمی، رمضانی و حتی وریا غفوری به آن صورت در پازل تفکرات تاکتیکی مجیدی قرار نداشته و تنها عارف غلامی است که ماندن یا رفتن وی می‌تواند معادلات ترکیب آبی‌ها و به‌خصوص خط‌دفاعی این تیم را تحت‌الشعاع قرار دهد. با این حال طبق شنیده‌ها، برخی اقدامات غیررسمی برای تمدید قرارداد با آن‌دسته از بازیکنانی که احتمالا در لیست تداوم همکاری با استقلال قرار بگیرند قرار است به‌زودی آغاز شود، هرچند به‌نظر نمی‌رسد این‌دسته از بازیکنان به درخواست باشگاه برای تمدید قرارداد نه بگویند.

 

دردسر اصلی برای فصل بعدی است
پیش از این در «فرهیختگان» از فصل عجیب استقلال در فصل بیست‌ودوم (فصل آینده) خبر دادیم و این‌طور نوشتیم که چالش واقعی و شرایط دشوار برای استقلال از فصل بیست‌ودوم آغاز می‌شود و اگر از حالا تدبیری برای این چالش نشود، در پایان این فصل و در آستانه فصل بیست‌وسوم، آبی‌ها تا آستانه فروپاشی درجمع کادر بازیکنان خود پیش خواهند رفت.


با پایان فصل بیست‌ودوم، قرارداد دسته زیادی از بازیکنان استقلال به پایان خواهد رسید و اگر از حالا برای این موضوع فکری نشود، مطمئنا مدیران استقلال کار سختی را برای بستن استقلال فصل23 پیش‌رو خواهند داشت.

 

در این بین و از جمع دروازه‌بان‌ها هر 2گلر این تیم یعنی سیدحسین حسینی و علیرضا رضایی قراردادشان با استقلال در پایان فصل آینده با آبی‌ها به پایان می‌رسد. در جمع مدافعان سیاوش یزدانی درصورت بازگشت، ابوالفضل جلالی و محمد دانشگر کارشان در پایان فصل بعدی با استقلال به اتمام رسیده و قرارداد این‌دسته نیز به پایان خواهد رسید.


در جمع هافبک‌ها قرارداد بازیکنانی مانند مهدی مهدی‌پور (مشروط)، کوین یامگا، زبیر نیک‌نفس، رضا آذری، امیرحسین حسین‌زاده و جعفر سلمانی به‌همراه عزیزبک آمانوف با پایان فصل بعدی با استقلال به اتمام رسیده و از جمع مهاجمان این تیم هم باید به نام‌هایی مانند رودی ژستد و ارسلان مطهری اشاره کرد که با پایان فصل بعدی، کارشان با آبی‌ها تمام خواهد شد. البته عمده این قراردادها در زمان مدیران قبلی بسته شده و به‌نظر می‌رسد کار دشواری برای آینده پیش‌روی مدیران فعلی در این رابطه باشد./فرهیختگان

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: