صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۴:۱۸ - ۲۸ فروردين ۱۴۰۱ - 2022 April 17
کد خبر: ۱۲۹۸۲۱

آمار کرونا در ایران امروز ۲۸ فروردین ۱۴۰۱+ وضعیت کرونایی شهر‌های کشور

بنابر اعلام وزارت بهداشت در ۲۴ ساعت گذشته ۱۸۹۵ بیمار جدید کووید ۱۹ در کشور شناسایی شدند و متاسفانه در این بازه زمانی ۲۹ بیمار جان خود را از دست دادند. وضعیت کرونایی شهر‌های کشور، شهر‌های قرمز کرونایی، آمار واکسیناسیون کرونا در ایران و آمار کرونا در جهان را مشاهده می‌نمائید.

به گزارش راهبرد معاصر،بنابر اعلام وزارت بهداشت در ۲۴ ساعت گذشته ۱۸۹۵ بیمار جدید کووید ۱۹ در کشور شناسایی شدند و متاسفانه در این بازه زمانی ۲۹ بیمار جان خود را از دست دادند. وضعیت کرونایی شهر‌های کشور، شهر‌های قرمز کرونایی، آمار واکسیناسیون کرونا در ایران و آمار کرونا در جهان را مشاهده می‌نمائید. 

آمار کرونا در ایران امروز 28 فروردین 1401

 از دیروز تا امروز ۲۸ فروردین ماه ۱۴۰۱ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، یک هزار و ۸۹۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۲۵۷ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۲۰۶ هزار و ۹۵۹ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۹ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۴۰ هزار و ۸۲۹ نفر رسید.

خوشبختانه تا کنون ۶ میلیون ۹۴۵ هزار و ۸۴۴ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

یک هزار و ۳۶۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۵۰ میلیون و ۴۲۵ هزار و ۶۶۵ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

 

شهرهای قرمز کرونایی امروز یکشنبه 28 فروردین 1401

در حال حاضر ۵۵ شهرستان در وضعیت قرمز، ۸۴ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۷۴ شهرستان در وضعیت زرد و ۳۵ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

 

آمار واکسیناسیون کرونا در ایران امروز یکشنبه 28 فروردین 1401

 

تا کنون ۶۴ میلیون و ۱۸۸ هزار و ۲۴۱ نفر دُز اول، ۵۷ میلیون و ۳۵۰ هزار و ۴۳۵ نفر دُز دوم و ۲۶ میلیون و ۷۵۰ هزار و ۹۵۳ نفر نیز دُز سوم واکسن کرونا را در کشور تزریق کرده‌اند.

به این ترتیب مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۴۸ میلیون و ۲۸۹ هزار و ۶۲۹ دُز رسید.

همچنین در شبانه روز گذشته ۷۱ هزار و ۶۴۳ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

آمار کرونا در جهان تا به امروز 28 فروردین 1401

 

بر اساس آخرین آمار جهانی پایگاه اطلاعاتی "worldometer" تا صبح امروز ۵۰۴ میلیون و ۳۸۵ هزار و ۸۰۹ نفر در جهان به ویروس کرونا (کووید ۱۹) مبتلا شده‌اند که از این تعداد، ۶ میلیون و ۲۲۱ هزار و ۹۸۱ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

از مجموع تعداد مبتلایان در جهان، تاکنون ۴۵۵ میلیون و ۱۳۷ هزار و ۷۴۴ نفر بهبود یافته و توانسته‌اند این بیماری را شکست دهند.

کشور آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان در جهان با افزایش ۴۰ هزار و ۳۸ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۸۲ میلیون و ۳۰۹ هزار و ۱۱۳ مبتلا رسیده است؛ تاکنون یک میلیون و ۱۵ هزار و ۴۴۱ آمریکایی مبتلا به کووید ۱۹ در این کشور جان خود را از دست داده اند.

کشور هند پس از آمریکا در رده دوم جهان قرار دارد که با افزایش یک هزار و ۶۱۹ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۴۳ میلیون و ۴۲ هزار و ۹۷ مبتلا رسیده است، در این کشور تاکنون ۵۲۱ هزار و ۸۷۱ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

کشور برزیل به‌عنوان سومین کشور جهان با افزایش ۱۳ هزار و ۲۷۸ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۳۰ میلیون و ۲۵۰ هزار و ۷۷ مبتلا رسیده است، در این کشور تاکنون ۶۶۱ هزار و ۹۹۳ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده اند.

کشور‌های فرانسه، آلمان، انگلیس، روسیه و کره جنوبی نیز به‌ترتیب با ۲۷ میلیون و ۶۸۴ هزار و ۳۷۴, ۲۳ میلیون و ۴۱۱ هزار و ۵۷۷, ۲۱ میلیون و ۷۴۷ هزار و ۶۳۸, ۱۸ میلیون و ۶۴ هزار و ۴۵۶ , ۱۶ میلیون و ۳۰۵ هزار و ۷۵۲ نفر مبتلا در رده‌های چهارم تا هشتم جهان قرار گرفته‌اند.

همچنین کشور‌های ایتالیا با ۱۵ میلیون و ۶۵۹ هزار و ۸۳۵ مبتلا و ترکیه نیز با ۱۴ میلیون و ۹۹۱ هزار و ۶۶۹ نفر مبتلا در رده‌های نهم و دهم جهان قرار دارند.

از لحاظ تعداد بهبودیافتگان نیز کشور‌های آمریکا، هند و برزیل به‌ترتیب با ۸۰ میلیون و ۱۶۶ هزار و ۲۸۱, ۴۲ میلیون و ۵۰۸ هزار و ۷۸۸ و ۲۹ میلیون و ۲۰۶ هزار و ۲۴۳ نفر بهبودیافته در رده‌های اول تا سوم قرار دارند.

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: