صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۰۹:۵۹ - ۲۹ فروردين ۱۴۰۱ - 2022 April 18
کد خبر: ۱۲۹۹۴۷
تعداد نظرات: ۷ نظر

نحوه افزایش حقوق سال ۱۴۰۱ بازنشستگان تامین اجتماعی+ جزئیات

افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی با حذف ویرگول اشتباهی اجرایی خواهد شد و تامین اجتماعی بهانه‌ای برای عدم پرداخت افزایش‌ها ندارد و به زودی افزایش قانونی حقوق بازنشستگان انجام خواهد شد. در ادامه جزئیات و نحوه افزایش حقوق سال ۱۴۰ بازنشستگان تامین اجتماعی را می‌آوریم.

به گزارش راهبرد معاصر، افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی با حذف ویرگول اشتباهی اجرایی خواهد شد و تامین اجتماعی بهانه‌ای برای عدم پرداخت افزایش‌ها ندارد و به زودی افزایش قانونی حقوق بازنشستگان انجام خواهد شد. در ادامه جزئیات و نحوه افزایش حقوق سال ۱۴۰ بازنشستگان تامین اجتماعی را می‌آوریم.

 

حذف ویرگول منحوس و افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

 

علی دهقان‌کیا با اشاره به رفع مشکل «ویرگول» برای افزایش حقوق بازنشستگان سایر سطوح تأمین اجتماعی، گفت: طی جلسات مختلفی که داشتیم و رایزنی‌هایی که با معاون اجرایی مجلس و همچنین نمایندگان انجام شد، در نهایت مشکل افزایش حقوق بازنشستگان سایر سطوح سازمان تأمین اجتماعی برطرف و پاسخ نامه استعلام، به تأمین اجتماعی ارسال شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر تأمین اجتماعی مشکلی برای افزایش حقوق ۳۸ درصدی بازنشستگان سایر سطوح ندارد و مطابق قانون، همانند افزایش حقوق کارگران باید حقوق بازنشستگان سایر سطوح تأمین اجتماعی نیز افزایش پیدا کند.

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی استان تهران تأکید کرد: در بخشنامه بند ۴ تبصره ۱۲ قانون دستمزد ۱۴۰۱ به اشتباه سازمان تأمین اجتماعی، نیرو‌های مسلح عنوان شده بود که در نهایت وجود این «ویرگول» مشکلاتی را ایجاد کرده بود، مبنی بر اینکه بازنشستگان سایر سطوح تأمین اجتماعی مانند نیرو‌های خدماتی باید ۱۰ درصد افزایش حقوق داشته باشند و منجر به این شد که تأمین اجتماعی از مجلس استعلام کند و مجلس نیز پاسخ آن را داد.

دهقان‌کیا افزود: پیگیری‌های ما نتیجه داد و این مشکل در حال حاضر برطرف شده و مشخص شد که این «ویرگول» اشتباه تایپی بوده و ربطی به تأمین اجتماعی ندارد. بر این اساس حداقل‌بگیر‌های تأمین اجتماعی، از افزایش حقوق ۵۷.۴ درصدی و سایر سطوح نیز از افزایش حقوق ۳۸ درصد همراه با ۵۱۵ هزار تومان برخوردار خواهند شد.

وی اظهار داشت: در حال حاضر دیگر تأمین اجتماعی بهانه‌ای برای عدم پرداخت افزایش‌ها ندارد و باید هر چه سریع‌تر جلسه‌ای برگزار و احکام افزایش حقوق بازنشستگان صادر شود.

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی استان تهران ادامه داد: همان‌گونه که مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی عنوان کرده بود که در اردیبهشت ماه افزایش حقوق‌ها اعمال می‌شود، درخواست ما آن است که طی ماه آینده احکام جدید بازنشستگان صادر، افزایش حقوق‌ها و مابه‌التفاوت حقوق فروردین و اردیبهشت نیز پرداخت شود.

دهقان‌کیا گفت: بازنشستگان نگرانی در خصوص میزان افزایش حقوق نداشته باشند چرا که با پیگیری‌هایی که از سوی کانون عالی بازنشستگان انجام شد، این مشکل برطرف شده و به زودی افزایش قانونی حقوق این افراد پرداخت خواهد شد.

 

 

نحوه افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی 1401

 

نحوه افزایش حقوق بازنشستگان و حذف ویرگول اشتباهی در بودجه ۱۴۰۱ (نامه شماره ۳۸۰۵ مورخ ۲۳/۱/۱۴۰۱ معاونت قوانین مجلس شورای اسلامی)

جناب آقای میرهاشم موسوی

مدیرعامل محترم سازمان تأمین اجتماعی

بازگشت به نامه شماره ۳۳۵/۱۴۰۱/۱۰۰۰ مورخ ۱۸/۱/۱۴۰۱ جنابعالی در خصوص جزء ۴ بند الف تبصره ۱۲ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ و با عنایت به بررسی‌های به عمل آمده نظر حقوقی این معاونت به شرح زیر به اطلاع می‌رساند:

۱- در لایحه تقدیمی دولت در خصوص بودجه ۱۴۰۱ کل کشور در انتهای جزء مذکور علامت ویرگول بعد از عبارت «سازمان تأمین اجتماعی» وجود ندارد و در گزارش کمیسیون ویرگول به این قسمت افزوده شده است که در نسخه ارسالی به شورای نگهبان و متن قانون نیز این ویرگول باقی مانده است لذا به نظر می‌رسد که علامت () در جژء مذکور به اشتباه درج شده است و باید حذف گردد.

۲- مطابق ماده (۹۶) قانون تأمین اجتماعی، سازمان تأمین اجتماعی مکلف است میزان کلیه مستمری‌های بازنشستگی، از کارافتادگی کلی و مجموع مستمری بازماندگان را در فواصل زمانی که حداکثر از سالی یکبار کمتر نباشد با توجه به افزایش هزینه زندگی با تصویب هیئت وزیران به همان نسبت افزایش دهد؛ بنابراین تشریفات قانونی نحوه تعیین مستمری بازنشستگان تأمین اجتماعی در این ماده به صراحت و بدون ابهام بیان شده است. در نتیجه و با توجه به مطالب فوق ماده (۹۶) قانون تأمین اجتماعی کماکان معتبر است و سازمان تأمین اجتماعی مشمول جزء (۴) بند (الف) تبصره (۱۲) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور نمی‌باشد.

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
علی مومنی
۱۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
پس ما که حق بیمه بالا رد میکردیم باید 38درصد؟؟
ما هم باید 15ساله بازنشیته میشدیم
ناشناس
۰۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
فیش حقوقی اردیبهشت هم مثل فروردین سال قبل صادر شده و بازی کردن با بازنشستگان تمامی ندارد متاسفم
ناشناس
۱۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۴
باید همه یاد بگیرن ۳۰سال بیمه پرداخت نکنند چونکه حداقل بگیر با سایر سطح هیچ فرقی نمیکند چه ۳۰سال چه ۱۰سال فقط بالا ۱۰سال برسانید
ناشناس
۰۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
حداقل درفروردین همگی عدالت دیدیم: وقتی یه ویرگول سرراه حقوق تامین اجتماعی قرارگرفت،لذا مسئولین گرامي تصمیم گرفتندبرای رعایت عدالت برای هیچ قشری حقوق اضافه نکنند تا عدالت رعایت بشود^بعبارتی ویرگول برای همه بود و نه فقط تامین اجتماعی ^ بنامِ تامین اجتماعی و به کامِ حکومت و دولت حاکم و خیلی عادل^ آخه گوش بحرف مجلس خف...گان داده که بهش گفته بودند مثل اجدادت ،تبربدست بگیر و بت های ،حقوق بازنشستگان و.... بشکن تا زودتر اين عزیزان بازنشسته به دیارباقی بشتابند و در بهشت و یا شایدم کمی اونورتر بهشت، که کمی داغه،از خانِ نعمات، هرچه زودتر بهره مند گردند!
رضا علی بخشی شعبه یک کرج
۲۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
چرا حق ایثار گران تامین اجتمایی مثل لشگری وکشوری پرداخت نمی شود مگر ماه در منطقه جنگی نبودیم پس عدالت کجاست آقای ریسی جمهور محبوب یک کاری بکن تا عدالت بر قرار بشود با تشکر
امیر
۱۵:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
با این همه گرانی بیماری بدبختی که داریم.چندره غازی که هم میخواست اضافه بشه نشد .بعد حقوق مدیران نه تنها رقم های نجومی است سر وقت چندین برابر افزایش پیدا میکند .حکومت عدل علی رو هم فهمیدیم خدایی هم هست شما حق الناس کردید از خدا بترسید
ناشناس
۱۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
ظلم مضاعف در مورد افزایش مستمری سایر سطوح انجام شده است
درصد افزایش باید یکسان باشد با این تصمیم بعد از چند سال همه سطوح حداقل بگیر می شوند در حالیکه پرداختی بیمه آنها چند برابر بوده است