صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۳:۴۶ - ۲۹ فروردين ۱۴۰۱ - 2022 April 18
کد خبر: ۱۲۹۹۸۵

آمار کرونا در ایران امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۱+ وضعیت کرونایی شهر‌های کشور

بنابر اعلام وزارت بهداشت در ۲۴ ساعت گذشته ۲۰۰۹ بیمار جدید کووید ۱۹ در کشور شناسایی شدند و متاسفانه در این بازه زمانی ۲۵ بیمار جان خود را از دست دادند. وضعیت کرونایی شهر‌های کشور، شهر‌های قرمز کرونایی، آمار واکسیناسیون کرونا در ایران و آمار کرونا در جهان را مشاهده می‌نمائید.

به گزارش راهبرد معاصر، بنابر اعلام وزارت بهداشت در ۲۴ ساعت گذشته ۲۰۰۹ بیمار جدید کووید ۱۹ در کشور شناسایی شدند و متاسفانه در این بازه زمانی ۲۵ بیمار جان خود را از دست دادند. وضعیت کرونایی شهر‌های کشور، شهر‌های قرمز کرونایی، آمار واکسیناسیون کرونا در ایران و آمار کرونا در جهان را مشاهده می‌نمائید.

آمار کرونا در ایران امروز 29 فروردین 1401

از دیروز تا امروز ۲۹ فروردین ماه ۱۴۰۱ و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، دو هزار و ۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۲۴۹ نفر از آن‌ها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۲۰۸ هزار و ۹۶۸ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۴۰ هزار و ۸۵۴ نفر رسید.

خوشبختانه تا کنون ۶ میلیون و ۹۴۸ هزار و ۹۴۶ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند.

یک هزار و ۳۰۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۵۰ میلیون و ۴۸۴ هزار و ۲۶ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

 

شهرهای قرمز کرونایی امروز دوشنبه 29 فروردین 1401

در حال حاضر ۵۵ شهرستان در وضعیت قرمز، ۸۴ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۷۴ شهرستان در وضعیت زرد و ۳۵ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

 

آمار واکسیناسیون کرونا در ایران امروز دوشنبه 29 فروردین 1401

تا کنون ۶۴ میلیون و ۲۰۳ هزار و ۹۸۸ نفر دُز اول، ۵۷ میلیون و ۳۷۴ هزار و ۵۰۳ نفر دُز دوم و ۲۶ میلیون و ۷۸۲ هزار و ۹۵۵ نفر نیز دُز سوم واکسن کرونا را در کشور تزریق کرده‌اند.

به این ترتیب مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۴۸ میلیون و ۳۶۱ هزار و ۴۴۶ دُز رسید.

در شبانه روز گذشته ۷۱ هزار و ۸۱۷ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

 

آمار کرونا در جهان تا به امروز 29 فروردین 1401

بر اساس آخرین آمار جهانی پایگاه اطلاعاتی "worldometer" تا صبح امروز ۵۰۴ میلیون و ۷۹۳ هزار و ۸۱۸ نفر در جهان به ویروس کرونا (کووید ۱۹) مبتلا شده‌اند که از این تعداد، ۶ میلیون و ۲۲۳ هزار و ۲۶۲ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

از مجموع تعداد مبتلایان در جهان، تاکنون ۴۵۵ میلیون و ۹۶۰ هزار و ۴۲۳ نفر بهبود یافته و توانسته‌اند این بیماری را شکست دهند.

کشور آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان در جهان با افزایش ۱۲ هزار و ۸۹۰ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۸۲ میلیون و ۳۱۶ هزار و ۳۴۸ مبتلا رسیده است؛ تاکنون یک میلیون و ۱۵ هزار و ۴۵۱ آمریکایی مبتلا به کووید ۱۹ در این کشور جان خود را از دست داده اند.

کشور هند پس از آمریکا در رده دوم جهان قرار دارد که با افزایش ۲ هزار و ۱۸ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۴۳ میلیون و ۴۴ هزار و ۲۸۰ مبتلا رسیده است، در این کشور تاکنون ۵۲۱ هزار و ۹۶۵ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

کشور برزیل به‌عنوان سومین کشور جهان با افزایش ۱۳ هزار و ۲۷۸ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۳۰ میلیون و ۲۵۲ هزار و ۶۱۸ مبتلا رسیده است، در این کشور تاکنون ۶۶۲ هزار و ۱۱ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده اند.

کشور‌های فرانسه، آلمان، انگلیس، روسیه و کره جنوبی نیز به‌ترتیب با ۲۷ میلیون و ۷۷۱ هزار و ۲۴, ۲۳ میلیون و ۴۳۸ هزار و ۲۹۳, ۲۱ میلیون و ۷۴۷ هزار و ۶۳۸, ۱۸ میلیون و ۷۴ هزار و ۷۱۷ و ۱۶ میلیون و ۳۵۳ هزار و ۴۹۵ نفر مبتلا در رده‌های چهارم تا هشتم جهان قرار گرفته‌اند.

همچنین کشور‌های ایتالیا با ۱۵ میلیون و ۷۱۲ هزار و ۸۱ مبتلا و ترکیه نیز با ۱۴ میلیون و ۹۹۴ هزار و ۹۳۷ نفر مبتلا در رده‌های نهم و دهم جهان قرار دارند.

از لحاظ تعداد بهبودیافتگان نیز کشور‌های آمریکا، هند و برزیل به‌ترتیب با ۸۰ میلیون و ۲۰۲ هزار و ۳۱۴, ۴۲ میلیون و ۵۱۰ هزار و ۷۷۳ و ۲۹ میلیون و ۲۲۷ هزار و ۵۱ نفر بهبودیافته در رده‌های اول تا سوم قرار دارند.

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: