صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۳:۴۶ - ۳۰ فروردين ۱۴۰۱ - 2022 April 19
کد خبر: ۱۳۰۱۵۳
تعداد نظرات: ۲ نظر

تغییر مهم در لایحه رتبه بندی معلمان+ جزئیات

سرپرست مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش با اشاره به افزایش امتیاز مدرک تحصیلی در آیین‌نامه رتبه بندی معلمان گفت: شایستگی‌های عمومی با ۳۰۰ امتیاز بالاترین سهم را دارد.

به گزارش راهبرد معاصر؛  عباس نجار سرپرست مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش درباره تدوین آیین نامه رتبه بندی معلمان اظهار کرد: در تدوین آیین نامه مشارکت معلمان و نمایندگان آنها را داشتیم و نظرات جمع‌آوری و در تدوین آیین‌نامه لحاظ شد.

 

وی افزود: آیین نامه رتبه‌بندی معلمان که تقدیم هیئت دولت شد برگرفته از نظر جمع است و نسخه آخر یعنی بیست و ششمین نسخه کاملترین آیین نامه است؛ گروه‌های مختلف معلمان که خود را با این آیین نامه بررسی کردند متوجه شدند، رتبه خوبی کسب خواهند کرد، این آیین نامه برای اکثر معلمان شمولیت عام دارد.

 

سرپرست مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش گفت: در قانون رتبه بندی معلمان ذکر شده است معلمان با شایستگی‌های عمومی، تخصصی، حرفه‌ای و تجربه سنجیده شوند و هر کدام از آنها تعریف شده است البته وزن این شایستگی‌ها باید به ترتیب رعایت شود یعنی شایستگی عمومی بیشترین وزن را دارد.

 

نجار بیان کرد: قانون رتبه بندی معلمان به عملکرد رقابتی اشاره کرده است و معلمان نمونه کشوری به عنوان بهترین‌ها سنجیده و انتخاب شده‌اند.

 

وی با اشاره به اینکه براساس آیین نامه رتبه بندی معلمان، مدرک تحصیلی ۷۵ امتیاز دارد، گفت: در نسخه‌های قبلی مدرک تحصیلی ۲۵ امتیاز داشت و نظر گروه‌های مختلف معلمان این بود که امتیاز مدرک تحصیلی افزایش یابد و این کار انجام شد همچنین دوره های ضمن خدمت یک بار در کسب رتبه‌های مقدماتی معلمان اعمال شده است بنابراین هم‌اکنون ۱۰۰ امتیاز دارد.

 

نجار با اشاره به اینکه نخستین شاخص در آیین نامه رتبه بندی معلمان، معیار عمومی با ۳۰۰ امتیاز است، عنوان کرد: معیار تخصصی ۲۶۰ امتیاز، حرفه‌ای ۲۴۰ امتیاز و تجربه ۲۰۰ امتیاز دارد که در مجموع ۱۰۰۰ امتیاز می‌شود.

 

سرپرست مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: تصور معلمان بر اساس نسخه‌های قبلی است و جمع بندی نظرات آنها را در نسخه ۲۶ که ۲۳ فروردین تهیه و به هیئت دولت ارائه شد، لحاظ کردیم.

 

وی درباره سنجش ناپذیر بودن برخی مصادیق شایستگی عمومی از جمله تعهد سازمانی گفت: شاخص‌هایی همچون ترجیح مصالح عمومی به نفع شخصی، کنار گذاشتن مسائل شخصی، میزان تعهد و پایبندی به برنامه‌ها و مقررات سازمان و... جزو شاخص‌های سنجش شایستگی عمومی است همچنین قانون رتبه بندی، ارزیابان را تعریف کرده است براین اساس هیئت‌های ممیزه این موارد را ارزیابی می‌کنند.

 

نجار در پایان گفت: در آیین نامه کلیات ذکر می‌شود و جزئیات در شیوه نامه لحاظ خواهد شد بنابراین در شیوه نامه رتبه بندی تمام سنجه‌ها ذکر و شاخص‌های کیفی به کمی تبدیل شده است تا بتوانند امتیاز بدهند./ تسنیم

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ایرانی
۲۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
کلک های اداری و سازمانی برای تضیع حقوق بسیار ناچیز و افزایش خجالت اور ش انهم با این همه سال ظلم حقوقی و معیشتی که به خاطر بی لیاقتی مدیران ارشد که برای خشنودی و حفظ پست و مقام قشر نجیب معلمان را بی ابرو و تحقیقر نمودند بعد از کارگران محترم پایین ترین حقوق را دارا هستند و اکر می خوایتند به جامعه محترم کارگران ملحق شوند سالیان دراز تحصیلات عالیه و دانشگاهی را نمی گذراندند و واقعا چرا هر وقت حق طبیعی شان متناسب با دیگر وزراتخانه ها را که حق عادیشان است در هزار خم قانون ساختگی و الا بختگی به فراموشی و نسیان تاریخی می پیوندد همه شما دولتمردان و مجلسیان و قانوگذاران دست پرورده معلمان خویش هستید پس به ولی نعتمان خالصانه خدمت رسانی کنید و دست از این همه ظلم نابجا به این قشر نجیب که تابحال این همه زمان طولانی صبر پیشه کرده اند بردارید و بدون اما واگر حق حقوقی حقه شان را بی منت ،بدون تبصره ،امتیاز های ساختگی به انها با احترام هدیه دهید .. ،
ناشناس
۲۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
آقای نجار
درست نیست معلمان نمونه کشوری که نخبه هستند و با معلمان سنجیده شوند.
بهترین گزینه معلمان نمونه شهرستان و معلمان نمونه استان هست که با تلاش و زحمات و اراده به این جایگاه رسیدن. و

معلم نمونه کشوری بسیار خاص است و نباید مورد سنجش تمام معلمان قرار بگیرد