صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۵:۴۷ - ۳۰ فروردين ۱۴۰۱ - 2022 April 19
کد خبر: ۱۳۰۱۶۸

واکنش خطیب‌زاده به اقدام تروریستی کابل/ جزئیات انفجار در کابل+دستکم ۲۵ دانش‌آموز شهید شدند

سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن محکوم کردم اقدام تروریستی امروز در کابل و با بیان این‌که کوردلان تکفیری بار دیگر جنایت کردند، از مقامات مسؤول افغانستان خواست که عوامل این اقدام تروریستی را شناسایی و مجازات کنند.

به گزارش راهبرد معاصر؛ سعید خطیب‌زاده سخنگوی دستگاه دیپلماسی امروز (سه‌شنبه) ۳۰ فروردین ماه و در پی اقدام تروریستی روز جاری در مراکز آموزشی کابل پایتخت افغانستان در توئیتی نوشت: کوردلان تکفیری بار دیگر جنایت کردند و خاک افغانستان را به خون نونهالان بی‌گناه آغشته کردند. این حرامیان ضد دین، حرمت ماه رمضان را نیز نگاه نداشتند.

 

وی ضمن محکوم‌کردن این جنایت، از مقامات مسؤول افغانستان خواست عوامل این اقدام تروریستی را شناسایی و مجازات کنند.

 

گفتنی است پیش از این نیز سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل در پیامی وقوع حادثه تروریستی در منطقه غرب کابل که منجر به کشته و زخمی شدن تعداد زیادی از مردم مسلمان و روزه دار افغانستان گردید را محکوم کرد.

 

امروز چندین انفجار در مراکز آموزشی در منظقه شیعه نشین در غرب کابل رخ داد که در طی آن دست کم ۲۶ دانش آموز بی‌گناه شهید شدند.

 

وقوع انفجار در منطقه شیعه‌نشین کابل

منابع در منطقه شیعه‌نشین کابل اعلام کردند که در حملات انتحاری در نزدیکی یک مدرسه در دشت برچی دستکم ۲۵ دانش‌آموز شهید شدند.
به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، منابع در غرب کابل اعلام کردند که در حملات انتحاری به مدرسه «عبدالرحیم شهید» واقع در منطقه شیعه‌نشین شهر کابل دستکم 25 دانش‌آموز شهید شدند.

 

«ذکریا الفت» یکی از اساتید مدرسه «عبدالرحیم شهید» به «اطلاعات روز» گفت که حمله انتحاری اولی زمانی رخ داد که شاگردان در حال ترک مدرسه بودند.

 

وی افزود که تنها در انفجار نخست نزدیک به 20 تا 25 دانش‌‌آموز شهید شدند و وقتی اساتید مدرسه در تلاش متفرق‌کردن دانش‌‌آموزان و نجات آن‌ها از مسیرهای مصون بودند، انفجار دومی رخ داد.

 

الفت ادامه داد که انفجار دوم زمان انتقال شهدا و زخمی‌ها رخ داد اما اظهار داشت که درباره تلفات انفجار دوم آماری ندارد.

انفجار در آموزشگار ممتاز

اوایل صبح امروز منابع همچنین از وقوع انفجار در آموزشگاه ممتاز در غرب کابل خبر داده بودند.

مسئولان این آموزشگاه می‌گویند که در این انفجار یک دانش‌آموز به شدت زخمی شده و شش نفر دیگر سطحی زخم برداشته‌اند.

مسئول آموزشگاه ممتاز می‌گوید که این انفجار در یک صنف رخ داده است./ تسنیم و فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: