صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۰۹:۴۶ - ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - 2022 April 26
کد خبر: ۱۳۱۰۴۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
یادداشت اختصاصی «حمیدرضا ترقی»، کارشناس مسائل سیاسی؛

اظهارات نپخته‌ای که گران تمام می شود

صحبت‌های اخیر علی مطهری را علی رغم تصحیح این اظهارات از سوی وی، می‌توان در زمره موضع گیری های سطحی و ناپخته شبیه افرادی در مجلس ششم دانست که عمدتا از چهره های اصلاح طلب و سیاسیونی بودند که امروز جزء مهره های دشمن در کشور هستند. افرادی که سخنان آنها به جز ایجاد خوراک تبلیغاتی ضد نظام جمهوری اسلامی ایران، کمترین عایدی برای کشور نداشته است.

 

به گزارش راهبرد معاصر؛ برنامه هسته ای ایران و تشدید تحریم های ظالمانه علیه ملت مسلمان و مومن ایران در سالهای گذشته را می توان ناشی از رفتارها و بیان عبارات غلطی دانست که متاسفانه از درون نظام و از سوی برخی از مسئولین و نمایندگان بهانه های بزرگی در حد تحمیل تحریم‌های بزرگ به ملت ایران را فراهم کرده است.


اصولا بخشی از مشکلات ایجاد شده در رابطه با تداوم فعالیت های صلح آمیز کشور که تا کنون برای کشور ایجاد شده را می توان ناشی از اظهار نظرهای ناپخته و ناشی از کم اطلاعی و سطحی نگری نسبت به فعالیت‌های جمهوری اسلامی در رابطه با فناوری هسته ای دانست. اشاره نماینده مجلس ششم به مساله ساخت بمب اتمی در ایران از سوی نماینده شیراز را می توان اولین گام تقابل دنیای غرب با جمهوری اسلامی ایران در موضوع فعالیت های هسته ای عنوان کرد.


بی اطلاعی این نماینده مجلس و کم اطلاعی و سطحی نگری نسبت به اهداف اصلی جمهوری اسلامی ایران در تقویت فعالیت های صلح آمیز هسته ای عاملی برای تحمیل فشارهای بیشتر به مردم در طول این سالها شده است. اشتباهی ناشی از سوء برداشت و سوءتفاهم در غرب نسبت به فعالیت های هسته ای ایران علاوه بر اینکه دست اندازهای بزرگی برای ممانعت از تداوم فعالیت صلح آمیز هسته ای بر سر راه کشور ایجاد کرده، سنگ اندازی ها و کارشکنی های اقتصادی و تجاری در نظام بین الملل و اعمال تحریم‌ها دو موضوع تداوم فعالیت‌های هسته ای و بودن اقتصاد ایران در عرصه اقتصاد جهانی را تحت الشعاع قرار داده است.


صحبت های اخیر آقای علی مطهری را نیز می توان در زمره موضع گیری های سطحی و ناپخته شبیه افرادی در مجلس ششم دانست که عمدتا از چهره های اصلاح طلب و سیاسیونی بودند که امروز جزء مهره های دشمن در کشور هستند.


افرادی که سخنان آنها به جز ایجاد خوراک تبلیغاتی ضد نظام جمهوری اسلامی ایران، کمترین عایدی برای کشور نداشته است. این سخنان در حالی گفته می شود که علی رغم اینکه جمهوری اسلامی سالهاست نسبت به حرام بودن ساخت بمب هسته ای و مخالفت با ساخت سلاح های کشتار جمعی توانسته جامعه بین المللی را قانع کند وحتی آژانس و مجامع بین المللی متوجه صحت موضع جمهوری اسلامی شده و بسیاری از اعضای 5+1 نیز کاملا مطمئن شده اند قطعا فضای پیش روی دست یابی به توافق را دچار چالش‌هایی می کند و دست دنیای غرب را برای بازکردن صفحات جدید تردید برای اعمال تحریم ها و گرفتن امتیازهای بیشتر باز می کند.


این سخنان در حالی از سوی آقای علی مطهری گفته شده که رهبر معظم انقلاب بارها و بارها نسبت به حرام بودن ساخت بمب اتم تاکید کرده اند. در موضوع پرتاب موشک درهنگامه جنگ ایران و عراق امام خمینی(ره) با این شرط حمله موشکی به عراق را قبول کردند که موشک به سمت انسان های بیگناه پرتاب نشود، طبیعی است موضع نظام اسلامی و فقه اسلامی در این موضوع یعنی کشتار انسان های بیگناه، یک موضع کاملا روشن از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی بوده است، لذا کسانی که چنین برداشت هایی را به غلط مطرح می کنند نه تنها در پازل دشمن بازی می کنند، به نظر می رسد تلاش می کنند تا همچنان زمینه طولانی شدن مذاکرات و عدم اعتماد غرب به مسئولان نظام جمهوری اسلامی را دامن بزنند.


بیان سخنانی شبیه آنچه آقای علی مطهری در مصاحبه اخیر خود عنوان کرده را می توان آب به آسیاب دشمن ریختن عنوان کرد. بدیهی است امثال آقای مطهری حتما باید در نظرات خود تجدید نظر کنند، بلکه نظام نیز باید جلوی این سخنان ناسنجیده دشمن شاد کن که به سرعت بهانه به دست دشمن می دهد را بگیرد و اجازه ندهد این افراد منافع ملی و امنیت کشور را به مخاطره بیاندازند و چالش های جدیدی برای کشور ایجاد کنند.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمدرضا کیانفر
۰۷:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
.
علی مطهری اصلاح‌طلب گفت: از همان ابتدا که وارد فعالیت هسته‌ای شدیم هدفمان ساخت بمب بود.

آقای مطهری،
ما از سال53 با هدف ساخت بمب اتم وارد فعالیت هسته‌ای شدیم سال57 آیت‌الله خمینی متوقف کرد و زباله‌های اتمی آمریکا را که در کویر طبس دفن بود سال64 به مک فارلین پس داد آیت‌الله خامنه‌ای با عبدالقدیر خان وارد معامله شد و دوباره از سر گرفت.
سخن باید که بر بنیاد باشد، که چون بی‌اصل رانی باد باشد.
سخن گر نیک دانی گفت مردی، چو در گفتن بمانی زخم خوردی.

سرور گرامی،
تنها راه نجات میهن اتحاد ماست که هم‌صدا جمهوری اسلامی را تشویق به انجام دو فوریت نماییم:
1- قطع دشمنی با آمریکا برای دفع تهدیدات خارجی.
2- به رسمیت شناختن حق آزادی بیان مصوب قانون اساسی جهت حل مشکلات داخلی.
با تشکر از توجه شما.