صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۴:۳۸
  • دوشنبه ۰۱ اسفند ۱۴۰۱
  • Monday 20 February 2023
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۶ - ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - 2022 April 30
کد خبر: ۱۳۱۵۴۴

خواص بره موم برای مردان و نحوه استفاده آن

امروزه برخی از مطالعات علمی نشان می دهد که خواص بره موم برای مردان تأثیر مثبت دارد. بره موم که در بین زنبورداران با نام پروپولیس یا صمغ زنبور عسل نیز شناخته می شود، محصولی است که توسط زنبورها برای استریل کردن لانه زنبورهای کندو، محافظت از کندو در برابر حشرات، قارچ ها و باکتری های بیرونی و ترمیم و تقویت کندو استفاده می شود.

به گزارش راهبرد معاصر؛ در محتوای بره موم نوع صنوبر که به طور مکرر مورد استفاده قرار می گیرد، تقریباً 300 ترکیب مختلف از جمله نزدیک به 150 جزء فعال زیستی یافت شد. بر خلاف گرده زنبور عسل، بره موم که حاوی ویتامین های B1، B2، C و E است، همچنین سرشار از مواد معدنی مانند روی، مس، آهن، کلسیم، منیزیم، سدیم و پتاسیم است.

بره موم که برای کمک به از بین بردن ویروس ها و باکتری های مضر در هنگام استفاده توسط انسان شناخته شده است، یک محصول طبیعی است که می تواند توسط بزرگسالان و کودکان برای تقویت سیستم ایمنی استفاده شود.

ترکیبات بره موم

عناصر مقدار
رزین ۵۰-۵۵%
موم های گیاهی ۲۰-۳۰%
روغن های اساسی ۱۰-۱۵%
گرده ۲-۵%
فنول ها ۷-۲۵%
فلاون و فلاونول ۳-۶%

 

خواص بره موم برای مردان

خواص بره موم برای مردان با از بین بردن ویروس ها و باکتری ها به بدن در مبارزه با بیماری ها کمک می کند. هنگامی که اثر آنتی اکسیدانی بره موم با آب انار مقایسه می شود، از نظر علمی ثابت شده است که اثر آنتی اکسیدانی آن 80 برابر قوی تر از آب انار است. بره موم را هم بزرگسالان و هم کودکان می توانند به راحتی مصرف کنند.

اگر می توانید عسل مصرف کنید، مصرف بره موم ضرری ندارد. علاوه بر این، مطالعات علمی نشان داده است که خواص بره موم برای مردان بسیار چشمگیر است، بره موم با رفع کردن مشکلات جنسی مردان به تقویت قوای جنسی مردان کمک می کند.
بره موم در ناراحتی های دستگاه تنفسی، زخم های دهان، آفت ها، تبخال ها، ناراحتی های گوارشی کاربرد دارد و اثرات ضد سرطانی دارد. علاوه بر این، مطالعات علمی نشان داده است که بره موم باعث افزایش تعداد سلول های سالم و زنده در بدن می شود. قطره بره موم به تسریع چربی سوزی در بدن کمک می کند.

 

نحوه مصرف بره موم برای مردان چگونه است؟

یکی از سوالات رایج درباره طریقه مصرف بره موم می باشد بره موم به صورت خام از کندو استفاده نمی شود. بره موم وقتی داغ است مانند صمغ چسبناک است، اما وقتی سرد شود سفت می شود و شکننده می شود. باید فرآوری و استخراج شود تا برای مصرف مناسب باشد. بره موم توسط متخصصان در محیط آزمایشگاهی به شکل مایع در آمده است.

تمام مواد مضری که زنبورها در طبیعت و کندو در معرض آنها قرار می گیرند می توانند در محصولات تولید شده توسط زنبورها اثرگذار باشند. محصولاتی که فواید زیادی برای سلامتی دارند می توانند برای سلامتی مضر نیز باشند. باید آنالیزهای لازم بره موم انجام شود و مشخص شود که آیا مواد مضر دارد یا خیر.

تجزیه و تحلیل محتوای بره موم استفاده شده باید کاملا ضروری باشد. این مهم است که چه مدت و چند دوز از بره موم استفاده می شود. به همین دلیل قبل از استفاده از بره موم باید با پزشک مشورت کرد.

 

نکات مهم درباره مصرف بره موم برای آقایان

قبل از مصرف خواص بره موم برای مردان باید گزارش آنالیز آن درخواست شود و محتوای آن قابل اعتماد باشد. نباید حاوی هیچ گونه باقیمانده ای باشد که برای سلامتی مضر باشد و دوز مصرفی باید تعیین شود. با توجه به اسیدهای فنولیک موجود در آن، دوز باید به خوبی تعیین شود. مصرف بره موم به کسانی که به فرآورده های عسل و نیش زنبور آلرژی دارند توصیه نمی شود.

بره موم را نباید در مقادیر زیاد و برای مدت طولانی استفاده کرد. زمانی که به مقدار زیاد و همراه با الکل مصرف شود، می تواند باعث تهوع، استفراغ و سوزش معده شود.

بسته به میزان کومارین موجود در عصاره بره موم، در مواردی که خطر خونریزی وجود دارد و قبل از عمل جراحی باید مصرف آن قطع شود. زنان باردار و شیرده نباید بره موم مصرف کنند، زیرا اطلاعات کمی در مورد خطرات احتمالی آن وجود دارد.

با این حال، ممکن است برای افرادی که مشکلات لخته شدن خون، کسانی که اختلالات سیستم ایمنی دارند و کسانی که پیوند عضو داشته اند توصیه نشود. برای افرادی که می خواهند از آن استفاده کنند، مشورت با متخصص مهم است.

 

نحوه مصرف بره موم

بره موم را می توان به صورت مایع و یا قرص و پودر و کپسول مصرف کرد. 2 شکل وجود دارد که می توان آنها را با چکاندن در غذاهای مایع و جامد مصرف کرد. دوز برای بزرگسالان و کودکان متفاوت است. همچنین از جمله محصولات موجود در مخلوط با بره موم و عسل است. چگونه می توانیم آن را در رژیم غذایی خود قرار دهیم؟ تاثیرات آن بر تغذیه چیست؟

از محصول قطره، 20 قطره در روز برای بزرگسالان، 10 قطره در روز برای کودکان

1- استفاده در غذاهای مایع: این ماده خاص را می توان در نوشیدنی های مایع مانند چای و قهوه که به طور مکرر در وعده های غذایی روزانه مصرف می شود، ریخت. با این حال، نسبت بالای کافئین و تئین در این نوشیدنی ها می تواند نسبت ویتامین بره موم را کاهش دهد. به همین دلیل مصرف آن با افزودن آب میوه های تازه و دمنوش های گیاهی و شیر توصیه می شود. همچنین نوشیدن آن به سادگی با افزودن آن به آب امکان پذیر است.

2- مصرف در غذاهای جامد: توصیه می شود روی غذاهای جامد مختلف و ترجیحا غنی از ویتامین و پروتئین ریخته شود و یا با ترکیب کردن آن به عسل می توانیم به اثرات آن بیافزاییم. ماست ها و نان های نیم چرب از دیگر غذاهایی هستند که می توان آنها را ترجیح داد. شما برای خرید بره موم اصل بصورت قرص و یا پودر می توانید به https://ahoota.com/product/propolis مراجعه کنید. بره موم های آهوتا کاملا عصاره گیری شده و بدون ناخالصی می باشند.

 

بهترین زمان مصرف بره موم

توصیه می شود طی چند نوبت در طول روز و قبل از وعده های غذایی مصرف شود.

 

آیا بره موم باعث آلرژی می شود؟

افرادی که بسیار آلرژیک هستند باید بره موم را با احتیاط مصرف کنند. اگر به محصولات عسل، نیش زنبور یا زنبور حساسیت دارید، بهتر است از مکمل های غذایی حاوی بره موم خودداری کنید. بهتر است قبل از مصرف بره موم با پزشک مشورت کنید تا از مضرات احتمالی آن در امان باشید.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: