صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۳:۱۲ - ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - 2022 May 03
کد خبر: ۱۳۲۱۰۸

جزئیات اعمال تخفیفات و بخشودگی‌های ویژه مالیاتی

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: تمام شرکت‌های تولیدی کشور که افزایش اشتغال در لیست بیمه رسمی خود نسبت به سال گذشته داشته باشند، مشمول تخفیفات ویژه مالیاتی قرار خواهند گرفت.

به گزارش راهبرد معاصر؛ آقای سید احسان خاندوزی گفت: جزییات آن تا یک هفته آینده اعلام می‌شود.

 

او گفت: در این نشست برخی موارد نیازمند توضیح و تبیین بود که تا حد زیادی اختلاف نظر‌ها و سوتفاهم‌ها مرتفع شد، برخی از مطالبات جدی و درست کارآفرینان نیز از طرف دستگاه‌های اجرایی مالیاتی، گمرکی و بانک‌ها مطرح شد پیگیری خواهد شد.

 

وزیر امور اقتصادی گفت: در حوزه مسائل بانکی بسیاری از تولیدکنندگان از طولانی بودن فرآیند تسهیلات به ویزه تسهیلات بزرگ فعالیت‌های صنعتی شاکی هستند که مقرر شد شورای هماهنگی بانک‌ها که بانک‌های دولتی در کل کشور ذیل این شورا همکاری می‌کنند اختیارات استانی بانک‌های خودشان را برای سقف تسهیلات افزایش دهند که به شکل جدی پیگیری می‌کنیم تا ظرف هفته‌های آینده گشایشی در وضعیت تسهیلات و اعتبارات استان‌های مختلف ایجاد شود.

 

او گفت: در لایحه بودجه سال جاری در حدود ۵۰ درصد میزان مالیات نسبت به وصولی سال قبل افزایش خواهد داشت.

 

سید احسان خاندوزی گفت: یکی از رویکرد‌های قطعی وزارت اقتصاد و دولت سیزدهم، دفاع از کاهش ۵ درصدی بار مالیاتی بر تولیدکنندگان است. این میزان افزایش درآمد مالیاتی صرفا با تکیه بر فرار‌های مالیاتی است و مالیات بر بخش‌های غیر مولد کشور و سوداگری و سفته بازی وصول خواهد شد.

 

او گفت: تولید کنندگان کشور از بابت افزایش درآمد مالیاتی نگرانی نداشته باشند و هر موردی که اجحاف نسبت به مالیات حق و قانونی آن‌ها صورت گرفته، به طور مستقیم به حوزه بازرسی وزارت اقتصاد و دارایی ارسال کنند تا به شکل، ویژه پیگیری کنیم./ باشگاه خبرنگاران

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: