صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۰۹:۵۷ - ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - 2022 May 05
کد خبر: ۱۳۲۱۹۳

روغن آرگان بهتره روغن نارگیل ؟ بررسی کامل و علمی

در صورتی که روغن آرگان اصل پیدا کردید این سوال مطرح می شود که روغن آرگان بهتره یا نارگیل؟

به گزارش راهبرد معاصر؛ روغن آرگان در عین مفید بودن کمیاب تر از روغن نارگیل است.جالب است بدانید این دانه فقط در جنگل های مراکش کشت می شود. کمیاب بودن این دانه ارزشمند باعث زیاد شدن روغن آرگان تقلبی در بازار شده است؛ به همین دلیل تشخیص روغن آرگان ارگانیک بسیار سخت شده است.

 

بررسی روغن آرگان

مردم مراکش در گذشته از این دانه ارزشمند، برای درمان زخم ها و نیش حشرات استفاده می کردند. در عصر حاضر، در جهان از روغن آرگان به عنوان مرطوب کننده پوست و مو استفاده می شود که از بروز آکنه جلوگیری می کند. چهل درصد این دانه را دکانوئیک اسید تشکیل می دهد و جذب مواد مغذی توسط پوست را افزایش می دهد. این روغن به دلیل ویتامین هایی که دارد باعث کاهش التهاب پوستی می شود.

 

درخت آرگان بیشتر در جنوب غربی مراکش رشد می کند که ارتفاع آن از ۸ تا ۱۰ متر متفاوت است. این درخت دارای تنه ای باریک، سیاه با ترک های سفید می باشد که تاجی گسترده و خمیده به سمت زمین با برگ های کوچک و بیضی شکل که طول آن ها ۲ تا ۴ سانتی متر است و گل های ناقوسی شکل دارد. میوه آرگان بیضی شکل و بزرگ تر از زیتون است.

 

شما می توانید از روغن آرگان قبل از خواب استفاده کنید. ابتدا پوست خود را خشک و تمیز کنید. یک قطره از روغن آرگان را کف دست ریخته، اجازه دهید تا گرم شود. اگر آب و هوای محل زندگی شما خشک است، از دو یا چند قطره استفاده کنید. مصرف این روغن در اطراف چشم هیچ گونه عوارض و خطراتی نخواهد داشت پس با خیال راحت آن را با ماساژ دایره وار به تمام بخش های صورت بمالید.

 

اگر سلول های پوست مانند آجرهای یک ساختمان باشند اسید های چرب اشباع نشده حکم ملات را دارند. در واقع این اسید ها بین سلول ها را پر می کنند تا سد دفاعی پوست شکل بگیرد. روغن آرگان حاوی اسید های چرب غیر اشباع است که برای پوست بسیار مفید است. از روغن آرگان برای درمان شوره ی سر و همچنین ریزش مو استفاده می شود. این روغن، مو را در برابر اشعه ی خورشید مقاوم می کند و همچنین یک نرم کننده فوق العاده برای موهای شماست.

 

بررسی روغن نارگیل

روغن نارگیل یکی از روغن های مفید و پرکاربرد است. فواید روغن نارگیل فقط به پوست و مو خلاصه نمی شود. شما می توانید از روغن نارگیل برای آشپزی، افزایش عمر تخم مرغ ها و به عنوان دهان شویه برای از بین بردن باکتری های مضر استفاده کنید. ترکیب روغن نارگیل با نمک برای اسکراب کردن بدن بسیار مفید است. روغن نارگیل یک ضد آفتاب طبیعی است که مانع اشعه های فرابنفش با طول موج های متفاوت می شود.

 

نخل نارگیل زیستگاه طبیعی خود را در مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری پیدا می کند. آنها بیشتر در خطوط ساحلی و خاک های شنی یافت می شوند. نخل نارگیل در مکان هایی که دمای پایین دارند رشد خوبی ندارد. رطوبت بالا همراه با آب و هوای بارانی و آفتابی برای رشد این گیاهان ایده آل است.

 

ترکیب روغن نارگیل، جوش شیرین و روغن ضروری یک مام زیر بغل طبیعی است. شاید شنیده باشید که دئودورانت ها به دلیل وجود ترکیبات شیمیایی باعث بسته شدن راه عرق کیسه های عرق می شوند که برای پوست مضر است. روغن نارگیل یک پاک کننده طبیعی برای آرایش است که خواص بیشماری برای پوست دارد. شما برای شیو کردن بدن نیز می توانید از روغن نارگیل استفاده کنید.اگر روغن نارگیل را با سرکه ی طبیعی مخلوط کنید، یک شامپوی طبیعی خواهید داشت که موهای شما را تمیز می کند.

 

اگر گلو درد، شما را اذیت می کند، سه بار در روز نصف قاشق روغن نارگیل را قورت دهید. همچنین با اضافه کردن لیمو و عسل به آن، یک ماده ی مقوی در برابر ویروس ها بسازید. جالب است بدانید روغن نارگیل به راحتی جذب می شود و باعث چربی سوزی می شود. این روغن ارزشمند باعث بالا رفتن جریان خون شده و تولید سلول های پوستی را افزایش می دهد، که این امر باعث افزایش روند چربی سوزی می شود.

 

روغن آرگان بهتره یا نارگیل؟

پس از بیان فواید روغن آرگان و نارگیل، باید به این سوال پاسخ دهیم که روغن آرگان بهتره یا نارگیل؟ همانطور که بیان شد عمده ی فایده روغن آرگان مربوط به پوست و مو است. روغن نارگیل علاوه بر زیبایی، خواص دیگری برای استفاده های مختلف دارد. البته باید توجه داشت که در استفاده از این دو روغن باید به مضرات آن ها نیز توجه کرد. به عنوان مثال شما نمی توانید روغن آرگان را زیاد حرارت دهید و برای سرخ کردن استفاده کنید؛ چرا که خیلی زود می سوزد. برخی مطالعات نشان داده میزان کلسترول روغن نارگیل بیشتر از روغن های گیاهی دیگر است.

 

در نهایت برای پاسخ به این سوال که روغن آرگان بهتره یا نارگیل، باید بگوییم که بستگی دارد شما برای چه کاری می خواهید از آن استفاده کنید.

 

در صورت حساسیت نداشتن به روغن نارگیل، می توانید از آن به عنوان ماده ای که همه کاره است و برای روز مبادا کاربرد دارد؛ در منزل نگه دارید.

 

یکی دیگر از نقاط مثبت روغن نارگیل در دسترس بودن و قیمت کمتر آن نسبت به روغن آرگان است.

 

علاوه بر این ها شما به راحتی می توانید در خانه، روغن نارگیل درست کنید. مضاف بر اینکه از ارگانیک بودن آن مطمئن هستید، در هزینه ها هم صرفه جویی کرده اید. اما شما نه تنها نمی توانید در منزل دانه آرگان را روغن گیری کنید بلکه روغن صد در صد طبیعی را هم به سختی می توانید پیدا کنید.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: