صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۴:۱۳
  • دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Monday 13 May 2024
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۱ - ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - 2022 May 09
کد خبر: ۱۳۲۷۵۱

قیمت لیر ترکیه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱

در پی اوضاع بحرانی اقتصاد در ترکیه قیمت لیر ترکیه نیز با نوسانات زیادی همراه است در ادامه قیمت لیر ترکیه در امروز ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ را می‌آوریم.

به گزارش راهبرد معاصر؛ در پی گزارهاش بانک جهانی و روند کاهش اقتصاد ترکیه قیمت لیر نیز با نوسانات همراه می‌باشد در ادامه این خبر قیمت لیر ترکیه امروز دوشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ را می‌آوریم؛ و قیمت‌ها نشان دهنده این است که قیمت لیر ترکیه نسبت به روز گذشته با افزایش همراه است.

 

افزایش قیمت لیر در بازار تهران

 

لیر ترکیه در بازار تهران نسبت به ماه گذشته با افزایش قیمت مواجه شده است.

 هر لیر ترکیه در بازار تهران نسبت به ماه گذشته ۲۰ تومان گران شده است و هزار و ۹۱۰ تومان قیمت خورده است.

با این وجود پول ملی ترکیه در ۶ ماه گذشته در بازار تهران با کاهش قیمت مواجه شده است؛ قیمت این ارز در ۶ ماه گذشته هزار و ۹۰ تومان کاهش یافته است.

 

افزایش قیمت کالا‌ها و افزایش هزینه‌های حمل و نقل برخی از عوامل اصلی افزایش نرخ تورم ترکیه به ۷۰ درصد است؛ براساس داده‌های موسسه آماری ترکیه (TSI) قیمت‌های آوریل تنها ۷.۲۵ درصد بالاتر از ماه گذشته است.

 

داده‌های جدید دوباره نشان می‌دهد که تلاش‌های رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه برای احیای اقتصاد هنوز به ثمر نرسیده است، پس از اینکه رئیس جمهور اردوغان رئیس جمهور وقت ترکیه، ناچی آگبال، رئیس بانک مرکزی را برکنار کرد، وضعیت اقتصادی ترکیه رو به وخامت رفت.

نظر شما