صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۲:۴۱ - ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - 2022 May 09
کد خبر: ۱۳۲۸۷۹

آغاز واریز یارانه 400 هزار تومانی از امشب

واریز یارانه 400 هزار تومانی به حساب‌های مردم پس از پایان گفت و گوی تلویزیونی رئیس جمهور آغاز شد و تا نیمه شب به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد.

به گزارش راهبرد معاصر واریز یارانه 400 هزار تومانی به حساب‌های مردم پس از پایان گفت و گوی تلویزیونی رئیس جمهور آغاز شد.

به گفته رئیس‌جمهور، «به سه دهک پایین درآمدی ۴۰۰ هزار تومان یارانه پرداخت می‌شود. این کمک معیشتی برای یک یا دو ماه است که زیرساخت‌ها برای کالابرگ الکترونیکی فراهم شود.»

گفتنی است، این کار در راستای باز توزیع و مردمی‌سازی یارانه‌ها صورت گرفته است.

افزایش ۲.۵ برابری قدرت خرید فقیرترین دهک روستائیان

بر اساس آمار‌های بودجه خانوار، دهک اول درآمدی روستائیان تا پیش از این به طور میانگین کمتر از یک میلیون تومان در ماه قدرت خرید داشتند.

از آنجا که میانگین بعد خانوار (تعداد اعضای خانوار) دهک اول روستانشین کشور ۴ نفر اعلام شده، یارانه ۴۰۰ هزار تومانی جدید با کسر یارانه‌های قبلی سبب می‌شود که رقم یارانه پرداختی به این خانوار‌ها بیش از یک میلیون و ۳۸۰ هزار تومان افزایش یابد و قدرت خرید این اقشار به ۲.۳ میلیون تومان برسد.

دهک اول درآمدی روستانشین کشور ۵۰۸ هزار خانوار است که شامل بیش از ۲ میلیون نفر می‌شود.

 

جزییات جدید از واریز یارانه 400 هزار تومانی

آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در شامگاه امروز دوشنبه (19 اردیبهشت) در پنجمین گفتگوی زنده تلویزیونی خود با مردم درباره واریز یارانه 400 هزار تومانی گفت:ما مصرف افراد از استفاده کالاهای اساسی را حساب کردیم؛ سازمان برنامه پیشنهاد داده که ما۲ ماه برای سه دهک اول۴۰۰هزار تومان، تا دهک نهم هم هر دهک۳۰۰هزار تومان می‌گیرند؛ بعد از دوماه کالا برگ الکترونیک می‌دهیم. همه مردم یارانه نان و دارو می‌گیرند؛ قیمت نان و دارو به هیچ وجه تغییر نمی‌کند. نان سنتی به دست همه مردم می‌رسد.

 
مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: