صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۰:۵۷
  • پنجشنبه ۰۵ آبان ۱۴۰۱
  • Thursday 27 October 2022
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۴ - ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - 2018 December 09
کد خبر: ۱۳۴۲

پاریس غرق در دود و آتش

شهروندان فرانسه از صبح روز گذشته تا ساعات اولیه بامداد امروز با سردادن فریادهای خود به سیاست‌های اقتصادی دولت ماکرون اعتراض کردند؛ مسئله‌ای که منجر به تقابل گسترده نیروهای امنیتی فرانسه با آن‌ها شد.

به گزارش راهبرد معاصر؛ تظاهرات 24 ساعت گذشته شهروندان فرانسه علیه سیاست‌های اقتصادی دولت این کشور، خیابان‌های مرکزی شهر پاریس را غرق در آشوب و دود و آتش کرد. در جریان تظاهرات که تا نیمه‌شب ادامه یافت، ده‌ها نفر مجروح شده و حدود 1000 نفر هم بازداشت شدند. این تظاهرات تنها به شهرهای فرانسه محدود نشد و نیروهای پلیس بلژیک در تقابل با معترضانی که در بروکسل با الهام از فرانسوی‌ها به خیابان‌ها سرازیر شده بودند، 400 معترض و تظاهرکننده را بازداشت کردند.


پلیس بلژیک نیز روز شنبه حدود 400 نفر از معترضان را که در تظاهرات جلیقه زردها در شهر بروکسل شرکت کرده بودند، بازداشت کرده است. بر اساس این گزارش، تظاهرات اعتراض آمیز بروکسل با الهام گرفتن از تظاهرات چهار هفته اخیر در سراسر فرانسه برپا شده است. پلیس بلژیک با استفاده از گاز اشک آور و توپ آبپاش سعی کرد تا تظاهرات کنندگان را متفرق کند.


جنبش جلیقه زردها که از فرانسه آغاز شده است، تظاهرات گسترده ای را در هفته های اخیر علیه افزایش مالیات سوخت و رشد چشمگیر هزینه های زندگی برپا کرده اند. گرچه دولت فرانسه به طور کامل اجرای طرح افزایش مالیات سوخت را متوقف کرده ولی این تظاهرات اعتراض آمیز همچنان ادامه دارد. تظاهرات فرانسه به چالش بزرگی برای دولت امانوئل ماکرون تبدیل شده است. از آغاز اعتراضات فرانسه تاکنون حداقل 4 نفر کشته شده اند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: