صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۲۱:۲۵
  • چهارشنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
  • Wednesday 08 February 2023
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۷ - ۰۸ خرداد ۱۴۰۱ - 2022 May 29
کد خبر: ۱۳۵۹۲۸

تعرفه خدمات روانشناسی ۱۴۰۱+ جزئیات

رئیس سازمان نظام روانشناسی ضمن اعلام تعرفه مصوب خدمات روانشناسی و برخورد با متخلفین گفت: اگر کسی مدرک داشته باشد، اما مجوز سازمان را نداشته باشد، نمیتواند فعالیت کند.

به گزارش راهبردمعاصر، محمد حاتمی، رئیس سازمان نظام روانشناسی در نشست خبری امروز در این سازمان با بیان این که روانشناس کسی است که باید مدرکی را در مشاوره و یکی از گرایش‌های روانشناسی داشته باشد و مدرکش توسط وزارت علوم یا بهداشت تایید شده باشد، اظهار کرد: اختصاص لفظ روانشناس و مشاور پس از فارغ‌التحصیلی و گرفتن مدرک نیز جایز نیست بلکه صلاحیت فرد باید پس از گذراندن دوره‌های کارورزی در کمیته‌های تخصصی احراز شود و بنابراین اگر کسی مدرک داشته باشد، اما مجوز سازمان را نداشته باشد، نمی‌تواند فعالیت کند.

تعرفه خدمات مشاوره و روانشناسی چه قدر است؟

وی در پاسخ به سؤالی  مبنی بر اخذ تعرفه‌های بسیار بالا بابت ارائه خدمات روانشناسی و مشاوره در برخی از مراکز خصوصی و نحوه نظارت سازمان بر این تخلفات اظهار کرد: تعرفه‌ها از سوی هیئت دولت تصویب و ابلاغ می‌شود و برای ۴۵ دقیقه در مقطع دکترا ۲۰۷ هزار تومان و کارشناسی ارشد ۱۷۶ هزار تومان است که با افرادی که خارج از این تعرفه دریافت کند، برخورد‌های جدی صورت گرفته و احکامی صادر می‌شود. ما نسبت به این موضوع حساس هستیم./تسنیم


نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: