صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۸:۲۶ - ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - 2022 May 31
کد خبر: ۱۳۶۳۴۲

پیش بینی بورس فردا ۱۱ خرداد ۱۴۰۱

احتمالا فردا شاهد شروع جریان ورودی پول حقیقی به بازار سرمایه باشیم. البته باید به این نکته توجه داشت که عمده ورود پول حقیقی امروز به واسطه معاملات فغدیر شکل گرفته است.

به گزارش راهبرد معاصر شاخص کل بورس اوراق بهادار در پایان ساعت معاملاتی بازار امروز رشد 0.35 درصدی را تجربه کرد و به سطح 1.542 میلیون واحدی رسید. دیگر نماگر مطح بازار سرمایه که نماینده سهام کوچکتر بورس محسوب می‌شود، رشد 0.73 درصدی را پشت سر گذاشت. به طور کلی نکته جالبی که در رابطه با عملکرد شاخص‌های بازار سهام وجود دارد، آن است که شاخص هم‌وزن در روزهای منفی کاهش بیشتری پیدا می‌کند و در روزهای مثبت هم بیش از شاخص کل بورس رشد می‌کند. به عبارتی نوسان و تلاطم بالاتری را در رفتار شاخص کل هم‌وزن مشاهده می‌کنیم. حال ببینیم برای پیش بینی بورس فردا باید به چه نکاتی توجه کنیم و انتظار چه اتفاقاتی را داشته باشیم.

سیگنال ورود و خروج پول به بازار

ارزش معاملات خرد سهام و حق تقدم با احتساب معاملات صورت گرفته در صندوق‌های سهامی به 4353 میلیارد تومان رسیده است و از این میان شاهد خروج پول اندک 17 میلیارد تومانی از گردونه معاملات سهام بازار امروز توسط کدهای حقیقی بودیم. بنظر می‌رسد جریان خروج پول حقیقی از کلاس دارایی سهام به پایان رسیده است و احتمالا فردا شاهد شروع جریان ورودی پول حقیقی به بازار سرمایه باشیم. البته باید به این نکته توجه داشت که عمده ورود پول حقیقی امروز به واسطه معاملات فغدیر شکل گرفته است.

شاخص کل بورس امروز در شرایط متعادل کار خود را آغاز کرد و از همان ابتدای ساعت معاملاتی شاهد ورود موجی از تقاضا به کلیت بازار سهام بودیم. به همین واسطه شاخص کل وارد مدار مثبت شد اما از حوالی ساعت 11.30 دقیقه از شدت تقاضا در کلیت بازار کاسته شد. به همین واسطه مشاهده می‌شود که شاخص کل با شیب صفر بازار امروز را خاتمه داد. بنابراین پیش بینی می‌شود که فردا هم بازار در آغاز شرایطی متعادل و کمی رو به منفی داشته باشد. برای اینکه بتوان شاخص کل در ادامه ساعت معاملاتی را با دقت خوبی پیش بینی کرد، نیاز است نگاهی بر شاخص‌های تکنیکالی بورس داشته باشیم.

شاخص کل بورس در واکنش به حمایت استاتیک و میانگین متحرک معتبر خود با چرخش قیمتی مواجه شده است و با رشد قیمت مواجه شده است. در صورتی که فردا هم با رشد قیمتی در شاخص کل بورس همراه باشیم، می‌توان نسبت به رشد شاخص کل تا حوالی سقف قبلی تشکیل شده، رشد پیدا کند. اما در حال حاضر به موجب اینکه در اندیکاتور RSI هم روند نزولی کوتاه مدت شکسته شده است، می‌توان انتظار رشد را در نیمه دوم بازار داشت. لازم به ذکر است که مهم‌ترین سطوح عرضه و تقاضا اعم از حمایت‌ها و مقاومت‌های پیش روی شاخص کل در نمودار ترسیم شده‌اند./بورسان

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: