صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۸:۴۳
  • دوشنبه ۱۴ فروردين ۱۴۰۲
  • Monday 03 April 2023
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۲ - ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - 2022 June 01
کد خبر: ۱۳۶۴۲۲

‌جزئیات تمهیدات ترافیکی و تأمین ناوگان برای اعزام زوار حرم امام‌ خمینی (ره)‌

مدیرکل دفتر مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: به مناسبت سالروز ارتحام امام خمینی (ره) در 2 استان تهران و قم تمهیدات ویژه‌ای اندیشیده شده است، محورهای مواصلاتی این استان‌ها و محورهای منتهی به حرم، بازسازی و بهسازی شده است و راهداران گشت منظم دارند.

به گزارش راهبرد معاصر داریوش باقرجوان درباره آخرین هماهنگی‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در حوزه تأمین ناوگان و آماده‌سازی محورهای منتهی به حرم امام خمینی(ره) در سالروز ارتحال حضرت امام (ره) اظهار داشت: در ایام سالروز ارتحال امام خمینی (ره) دو استان تهران و قم استان‌های جاذب محسوب می‌شوند؛ یعنی افرادی که در مراسم ستاد ارتحال شرکت می‌کنند یا مقصد اولشان حرم امام خمینی(ره) و سپس قم و حرم حضرت معصومه(س) است و یا بالعکس ابتدا به قم می‌روند و سپس مقصد بعدی‌شان حرم امام خمینی(ره) است.

مدیرکل دفتر مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: در این راستا در این دو استان تمهیدات ویژه‌ای اندیشیده شده است، محورهای مواصلاتی این استان‌ها و محورهای منتهی به حرم، بازسازی و بهسازی شده است و راهداران برای این ایام در حال انجام و پایان کار خود هستند.

* فعالیت 14 هزار و 400 دستگاه ناوگان اتوبوسی

وی درباره تأمین ناوگان زوار در این ایام گفت: طبق برنامه‌ریزی ستاد ارتحال هر استان، تأمین ناوگان توسط شرکت‌های حمل و نقل انجام می‌شود. ناوگان مورد نیاز تأمین شده است، اما در کنار آن ضرورت دارد سرویس‌های عادی و روزمره در پایانه‌های مسافری برقرار باشد که تمهیدات لازم در این حوزه دیده شده و سعی شده است در دو بخش عملکرد مناسبی داشته باشیم و هیچ خللی هم در اعزام مسافران به این مراسم وجود نداشته باشد.

باقرجوان اضافه کرد:‌ 14 هزار و 400 دستگاه ناوگان اتوبوسی در این ایام فعال است. همچنین در پایان سال گذشته و ابتدای امسال تعدادی ناوگان اورهال شده در اختیار شرکت‌های اتوبوسرانی و مینی‌بوس‌رانی قرار گرفت.

مدیرکل دفتر مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت:‌ با توجه به شرایط تحریم، نوسازی ناوگان کمی با چالش مواجه شده بود، در این راستا بهسازی ناوگان از محل اعتبارات تبصره 18 قانون برنامه در دستورکار قرار گرفت و امسال ادامه دارد.

* گشت‌‌ منظم راهداری در جاده‌ها

وی همچنین اضافه کرد: ایمنی به عنوان موضوع اصلی نیز همیشه در دستورکار قرار دارد. در این ایام هم راهداران در طول مسیرها به صورت گشت‌های منظم در این ایام فعال است و با همکاری پلیس راه به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند تا شرایط ایمنی در محورها برقرار باشد.

باقرجوان با بیان اینکه معاینه فنی مکانیزه برای همه ناوگان الزامی است، گفت: با این حال، در ابتدای هر سفر، مدیران فنی، معاینه فنی از ناوگان انجام می‌دهند تا از نظر ایمنی مشکل خاصی نداشته باشیم.

مدیرکل دفتر مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اضافه کرد: به رانندگان و شرکت‌های حمل و نقل توصیه می‌کنیم در این ایام نظیر همه روزهای سال، موارد ایمنی را در دستور کار قرار دهند‌.

* پیش‌بینی تمهیدات ترافیکی در محورهای منتهی به حرم امام

وی اظهار کرد: در این ایام طرح ترافیکی در محورهای منتهی به حرم امام(ره) اجرا می‌شود تا شرایط ترافیکی جاده مناسب‌سازی شود. به هر حال زائران از همه نقاط کشور به حرم امام خمینی(ره) می‌آیند و نباید هیچ مشکلی از نظر ترافیکی در این حوزه داشته باشیم.

برچسب ها
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: