صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۱:۲۴
  • چهارشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۳
  • Wednesday 22 May 2024
تاریخ انتشار: ۲۳:۳۵ - ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - 2022 June 06
کد خبر: ۱۳۷۱۰۸

خروج سنگین پول از صندوق‌ها با درآمد ثابت

بازار سرمایه در حالی امروز باز هم با افت مواجه شد که شرکت های حقوقی در حال حمایت از بازار بودند، اما نتوانستند از منفی شدن شاخص های عملکردی بورس جلوگیری کنند.

به گزارش راهبرد معاصر در معاملات روز دوشنبه بیشترین خروج پول حقیقی به سهام وبملت (بانک ملت)، فملی (شرکت ملی صنایع مس ایران) و فغدیر (شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان) اختصاص داشت و گروه های محصولات شیمیایی، صندوق‌ها با درآمد ثابت شاهد بیشترین خروج پول از بورس بوده‌اند.

* رشد ارزش معاملات خُرد

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم ۱۵۷ هزار و ۳۰۹ میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۱۴۹ هزار و ۲۱۳ میلیارد تومان بود که ۹۵ درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌ دهد.

امروز ارزش معاملات خرد سهام با افزایش ۲۷ درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم ۴ هزار و ۹۸۹ میلیارد تومان رسید. سهم این معاملات از کل معاملات بازار سهام حدود ۳ درصد بوده است.

* افزایش ارزش صف ‌های فروش بازار سرمایه

در جریان معاملات روز دوشنبه، ۳۹ نماد با رشد قیمت مواجه شدند و ۷ سهم نیز در صف خرید قرار داشتند. در دیگر سوی بازار نیز ۲۹۵ سهم نیز با افت قیمت مواجه شدند و ۸۵ شرکت نیز در صف فروش قرار گرفتند.

در پایان معاملات امروز ارزش صف ‌های فروش پایانی بازار نسبت به روز کاری قبل ۶۳۷ درصد افزایش یافت و ۴۱۳ میلیارد تومان شد. ارزش صف ‌های خرید نیز نسبت به پایان روز کاری گذشته ۴۲ درصد افت کرد و در رقم ۶۰ میلیارد تومان ایستاد.

امروز نمادهای کایزد (شرکت فرانسوز یزد)، آسیاتک (شرکت انتقال داده آسیاتک) و تکنو (شرکت تکنوتار) بیشترین صف خرید را داشتند.

بیشترین صف فروش بازار در پایان معاملات به نماد سآبیک (شرکت سیمان آبیک)، حکشتی (حکشتی جمهوری اسلامی ایران)، خگستر (گسترش‌ سرمایه‌ گذاری ‌ایران ‌خودرو)، ددانا (داروسازی دانا) و سصفها (سیمان‌ اصفهان) تعلق داشت.

نظر شما