صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۵:۳۲ - ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - 2022 June 07
کد خبر: ۱۳۷۲۱۹

اوجی: بازی با ایران و روسیه تهدیدی برای امنیت جهان و تامین انرژی است

وزیر نفت با بیان اینکه ایران و روسیه به عنوان دو بازیگر مهم در تامین نفت و گاز می‌توانند تامین کننده انرژی در جهان باشند، اظهار داشت: میزان مبادلات تجاری از چهار هزار میلیارد دلار به چهل هزار میلیارد دلار افزایش یافت.

به گزارش راهبرد معاصر؛  جواد اوجی در روز ملی روسیه گفت: روز ملی روسیه را تبریک عرض می‌کنیم و از دعوت بنده برای حضور در این مراسم تشکر می‌کنم و خرسندم که در این جشن که نماد فرهنگی روسیه است حضور دارم.ایران و روسیه دو همسایه بزرگ در منطقه هستند که اشتراک زیادی در زمینه های مختلف اقتصادی و فرهنگی دارند.

 

وزیر نفت با بیان اینکه خوشبختانه در دولت سیزدهم، رابطه ایران و روسیه از روند رو به رشدی برخوردار است که امیدوارم تعمیق یابد، اظهار داشت: وزارت نفت، علاوه بر تلاش بر حوزه استراتژیک دو کشور، از همکاری با سازمان ها و وزارت خانه ها حمایت می‌کند.

 

وی با اشاره به اینکه امیدواریم باتوجه به دیدار روسای جمهور دو کشور، تعمیق مناسبات ایران و روسیه پیگیری شود، گفت: البته سفر معاون نخست وزیر روسیه به تهران، به عزم جدی برای گسترش روابط میان دو کشور کمک می‌کند.

 

اوجی تصریح کرد: در این سفر میزان مبادلات تجاری از چهار هزار میلیارد دلار به چهل هزار میلیارد دلار افزایش یافت.همکاری ایران و روسیه موجب رشد اقتصادی سایر کشورهای منطقه می شود.

 

اجرای پروژه همکاری بانکی روسیه، چین و ایران، در آینده‌ای نزدیک به سلطه دلار خاتمه خواهد داد

وی با تاکید بر اینکه اجرای پروژه همکاری بانکی روسیه، چین و ایران، در آینده‌ای نزدیک به سلطه دلار خاتمه خواهد داد، گفت: این موارد نشان دهنده ظرفیت های ایران و روسیه و تغییر موازنه قدرت است.

 

وزیر نفت تصریح کرد: ایران و روسیه به عنوان دو بازیگر مهم در تامین نفت و گاز می‌توانند تامین کننده انرژی در جهان باشند.بازی با این دو کشور مهم، تهدیدی برای امنیت جهان و تامین انرژی خواهد بود.

 

وی ادامه داد: وابستگی اروپا به انرژی بازی نیست که به راحتی جبران شود و بازی که آمریکا انجام می‌دهد به سود کشورها نیست، این تجربه در سایر کشورها تکرار شده است.

 

اوجی با بیان اینکه تحریم راه چاره نیست و دامن گیر تحریم کنندگان خواهد شد، اظهار داشت: امیدوارم عقلای عالم، مصالح را با گفت و گو و مذاکره حل کنند و راه حل های منطقی برای مشکلات پیدا کنند.

 

وزیر نفت گفت: جمهوری اسلامی با ذخایر نفت و گاز رتبه اول را در جهان دارد.ما امروز بیش از یک میلیارد متر مکعب ظرفیت تولید گاز و چهار میلیون بشکه ظرفیت تولید نفت داریم و طی برنامه هشت ساله برای افزایش تولید نفت و گاز کشور برنامه ریزی کردیم.

 

وی با بیان اینکه از سرمایه گذاری خارجی در حوزه نفت و گاز استقبال می‌کنیم، گفت: ایران را تحریم کرده اند، لذا آمادگی کامل برای جذب سرمایه‌گذاران را داریم./ ایرنا

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: