صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۶:۰۷ - ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - 2022 June 08
کد خبر: ۱۳۷۴۲۶

پایان عملیات امداد رسانی سانحه قطار مشهد ـ یزد

وزیر کشور از پایان عملیات امدادی در محل حادثه قطار مشهد - یزد خبر داد و گفت: همه مسافران و مصدومان از محل حادثه قطار منتقل شدند.

به گزارش راهبردمعاصر، احمد وحیدی در جمع خبرنگاران از پایان عملیات امدادی در محل حادثه قطار مشهد ـ یزد خبر داد و اظهار داشت: بعد از وقوع حادثه استاندار یزد، استاندار خراسان جنوبی، فرماندار طبس، رئیس هلال احمر و مسئولان مربوطه به محل اعزام شدند.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون با وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه‌آهن کشور در محل حادثه هستیم و رییس سازمان مدیریت بحران کشور، استانداران یزد و خراسان جنوبی و رییس جمعیت هلال احمر نیز حضور دارند، افزود: حادثه خروج قطار از ریل حدود ساعت پنج و ۲۲ دقیقه امروز اتفاق افتاد که بلافاصله امدادرسانی شروع شد و از ساعات اولیه اورژانس، هلال احمر و فرمانداری طبس کار میدانی را شروع و دنبال کردند.

وزیر کشور با اشاره به حضور آمبولانس‌ها، بالگرد‌ها و تجهیزات امدادی در محل حادثه از ساعات اولیه گفت: تاکنون ۱۷ نفر در این حادثه جان باختند البته این آمار قطعی نیست و بعد از بررسی پزشکی قانونی آمار دقیق اعلام خواهد شد.

وی اظهار داشت: بررسی‌های پزشکی قانونی برای اعلام تعداد دقیق فوتی‌های حادثه خروج قطار از ریل در طبس ادامه دارد.

وحیدی با بیان اینکه آمار کل مسافران قطار مشهد به یزد ۳۸۲ نفر گزارش شده است گفت: اعضای کمیسیون سوانح در محل حادثه حضور دارند و با حضور وزیر راه و شهرسازی، بررسی‌های لازم انجام و نتایج قطعی اعلام خواهد شد.

وی با اشاره به انتقال همه مصدومان به شهرستان طبس افزود: اکثر مصدومان در بیمارستان طبس تحت درمان هستند و دیگر مسافران هم از طبس با اتوبوس به مقصد یزد منتقل شدند ضمن اینکه نیروی انتظامی برای تامین امنیت از ابتدا حضور فعالی داشته است.

وزیر کشور گفت: بعد از بررسی‌های دقیق‌تر مقصران یا متخلفان احتمالی این حادثه توسط مسئولان وزارت راه و شهرسازی معرفی خواهند شد./تسنیم

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: