صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۶:۰۱ - ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - 2022 June 09
کد خبر: ۱۳۷۵۸۳

آصفری: افزایش حقوق ۱۰ درصدی برخی از بازنشستگان قابل قبول نیست

نماینده اراک در مجلس شورای اسلامی گفت: از دولت انتظار می‌رود که اگر می‌خواهد افزایش حقوق بازنشستگان را اجرایی کند، باید مصوبه کامل شورای عالی کار و تامین اجتماعی را عملیاتی کند.

به گزارش راهبرد معاصر، نماینده اراک در مجلس شورای اسلامی گفت: از دولت انتظار می‌رود که اگر می‌خواهد افزایش حقوق بازنشستگان را اجرایی کند، باید مصوبه کامل شورای عالی کار و تامین اجتماعی را عملیاتی کند.

محمدحسن آصفری، در خصوص افزایش حقوق بازنشستگان اظهار کرد: افزایش ۵۷ درصدی حقوق بازنشستگان اگر به صورت دقیق اجرایی و عملیاتی شود مؤثر خواهد بود، اما طرحی که اکنون دولت اجرا کرده نه مورد قبول بازنشستگان و نه شورای عالی کار و تأمین اجتماعی است.  متأسفانه دولت بخشی از این مصوبه را اجرایی کرده و بخش دیگر اجرایی نشده است.

وی با بیان اینکه افزایش حقوق حق قانونی بازنشستگان است، ادامه داد: از دولت انتظار است که اگر می‌خواهد افزایش حقوق بازنشستگان را اجرایی کند باید مصوبه کامل شورای عالی کار و تأمین اجتماعی را عملیاتی کند.

نماینده اراک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در حال حاضر یک بازنشسته باید حداقل ۸۰ درصد از حقوق فردی که مشغول کار است را دریافت کند؛ از این‌رو چگونه فردی که اکنون سر کار است و حدود ۳۰ میلیون تومان دریافت می‌کند حدود هشت میلیون تومان افزایش حقوق داشته باشد، اما فرد بازنشسته که حداکثر ۱۰ میلیون تومان دریافت می‌کند تنها یک میلیون به حقوقش اضافه شود؟

وی خاطرنشان کرد: این موضوعات باعث می‌شود فردی که اکنون سر کار است اعتمادی به صندوق‌ها نداشته باشد و واریزی‌ها را کاهش دهد، زیرا دولت آن گونه که باید خدماتی به صندوق‌های بازنشستگی اختصاص نمی‌دهد.

آصفری افزود: اعتراضی که اکنون بازنشستگان دارند به دلیل شرایط تورم و گرانی حاکم بر جامعه و همچنین اجرایی و عملیاتی نشدن دقیق مصوبات است؛ دولت باید جلوی ابلاغ احکام برای بازنشستگان را بگیرد تا این قانون به صورت دقیق اصلاح، ابلاغ و اجرایی شود.


به گفته وی، افزایش حقوق ۱۰ درصدی برخی از بازنشستگان قابل قبول نیست، زیرا این دسته از بازنشستگان نمی‌توانند با این بازار تورمی حاکم بر جامعه مشکلات را برطرف کنند./کانال بازنشستگان

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: