صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۳:۱۲ - ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - 2022 June 12
کد خبر: ۱۳۸۰۹۲

آخرین ثبت نام سایپا و اسامی برندگان قرعه کشی

خرید خودرو با توجه به تورم زیادی که در بازار خودرو وجود دارد برای بعضی از افراد به یک رویا تبدیل شده است. شاید تصور کنید که در گذشته مردم به چه راحتی خودروهای داخلی را با قیمت‌هایی ارزان خریداری می‌کردند اما امروزه باید منتظر اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت بمانند تا بتوانند برای ثبت‌‌نام یک خودروی صفر در سامانه یکپارچه فروش خودرو اقدام کنند.

به گزارش راهبرد معاصر در راستای دسترسی بهتر و بیشتر مردم به این محصولات، گروه خودروسازی سایپا تصمیم گرفت تا بنابر دستور وزارت صمت، مبنی بر ارائه کلیه محصولات خودروسازان داخلی در سامانه فروش خودرو، محصولات خود را در این سامانه عرضه کند. اگر از نحوه ثبت نام سایپا در این سامانه اطلاعاتی ندارید، این مطلب را مطالعه کنید تا از آخرین قرعه کشی سایپا مطلع شوید.

ثبت نام محصولات سایپا در سامانه یکپارچه

 

این شرکت خودروسازی، از دو سال گذشته به دلیل تفاوت زیاد قیمت خودروها از در کارخانه تا قیمتی که به دست مصرف‌کننده می‌رسید و برای حذف واسطه‌ها و مبارزه کردن با دلال‌های خودروهای صفر، تصمیم گرفت تا طرح‌های پیش فروش جدید و قرعه‌کشی‌های متعددی برگزار کند تا قیمت در بازار تعدیل شود. در دو سال گذشته این شرکت توانست با طرح‌های عالی خودروهایی را قرعه‌کشی کند و افراد با قرعه‌کشی سایپا صاحب خودرو شدند.

بعد از اعلام وزارت صمت در اردیبهشت سال ۱۴۰۱، مبنی بر عرضه خودروهای داخلی ثبت نام سایپا تنها از طریق سامانه یکپارچه فروش خودرو، شرکت خودروسازی سایپا نیز محصولاتش را در تاریخ ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ به مدت یک هفته در این سامانه به نشانی sale.iranecar.com عرضه کرد.

در اولین دوره عرضه خودرو در سامانه متمرکز قرعه‌کشی، شرکت خودروسازی سایپا در ۵ طرح فروش فوق‌العاده عادی و فروش فوق‌العاده ویژه مادران، پیش فروش یکساله عادی و پیش فروش یکساله ویژه مادران و پیش فروش مشارکت در تولید محصولات خود را در اختیار متقاضیان گذاشت.

 

سایپا در این طرح‌ها تیبا ۲، سایناEX، تیبا صندوقدار، کوییک آر، کوییک اس، کوییک معمولی و ساینا اس را عرضه کرد.

 

زمان تحویل خودروهای پیش فروش سایپا

 

در اولین مرحله فروش خودرو در سامانه فروش خودرو، محصولات عرضه شده در طرح‌های فروش فوق‌العاده ۹۰ روزه تحویل می‌شوند.

در طرح فروش یکساله، موعد تحویل کوییک R معمولی از مهر الی آذر ۱۴۰۱، کوییک اس، کوییک معمولی از آذر الی بهمن و اسفند ۱۴۰۱ و ساینا S، بهمن ۱۴۰۱ الی اردیبهشت ۱۴۰۲ خواهد بود.

همچنین محصولات عرضه شده در طرح پیش فروش مشارکت در تولید سایپا از تیر ۱۴۰۲ الی مرداد ۱۴۰۲ تحویل متقاضیان خواهد شد.

 

قرعه کشی سایپا در اولین مرحله عرضه خودرو در سامانه یکپارچه

 

 

نخستین قرعه ‌کشی محصولات سایپا در سامانه یکپارچه خودرو ۱۱ خرداد انجام شد و نتایج در سایت سامانه ثبت‌نام خودرو قابل مشاهده است.

۳۴۹ هزار و ۶۹۷ نفر متقاضی طرح پیش فروش عادی محصولات سایپا در این دوره بودند که ۳۴۰ هزار و ۶۹۷ نفر واجد شرایط شناخته شدند. ظرفیت متقاضیان منتخب این طرح ۲۰ هزار و ۸۸۷ نفر بود.

در طرح فروش فوق‌العاده مادران سایپا نیز ۱۶ هزار و ۱۱۴ نفر شرکت کردند که ۴ هزار و ۶۹۸ نفر واجد شرایط اعلام شدند. با توجه به کمتر بودن تعداد متقاضیان واجد شرایط این طرح از ظرفیت فروش، تمام متقاضیان این طرح به عنوان برنده نهایی شناخته شدند.

در طرح پیش فروش یکساله عادی محصولات سایپا ۱۰ هزار و ۷۶۸ نفر شرکت کردند که همه آن‌ها واجد شرایط معرفی شدند. در طرح پیش فروش یکساله ویژه مادران این شرکت خودروسازی نیز ۱ هزار و ۸۱۳ نفر شرکت کردند و ۱۴۶ نفر واجد شرایط بودند. به علت کمتر بودن تعداد متقاضیان واجد شرایط این دو طرح از ظرفیت فروش، تمام متقاضیان این طرح به عنوان برنده نهایی شناخته شدند.

در طرح پیش فروش مشارکت در تولید محصولات سایپا ۲ هزار و ۱۹۶ نفر شرکت کردند که تمام آن‌ها واجد شرایط شناخته شدند. با توجه به بالاتر بودن ظرفیت در این طرح، تمام متقاضیان این بخش به عنوان منتخب نهایی معرفی شدند.

 

شرایط لازم برای ثبت نام محصولات سایپا در سامانه یکپارچه

 

 

سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در اطلاعیه‌ای شرایط کسانی که متقاضی ثبت‌نام خودروهای داخلی هستند را شرح داده است. بنابر این اطلاعیه، کارت ملی، گواهینامه، حساب بانکی و سیم‌کارت فرد متقاضی باید با هم انطباق داشته باشند. همچنین به هر کدملی تنها یک خودرو تعلق می‌گیرد. سن متقاضی باید بالای ۱۸ سال باشد.

برای کلیه طرح‌ها تا اطلاع ثانوی، محدودیت فاصله زمانی آخرین خرید، از سایر خودروساز‌ها (۴۸ ماهه) ملاک است. متقاضی برای طرح‌های فروش فوق‌العاده، فوری و پیش فروش نباید هیچ پلاک فعال انتظامی داشته باشند. متقاضی باید گواهینامه رانندگی خودرو داشته باشد.

امکان صلح در قراردادهای فروش وجود ندارد. مندرجات سجلی و پستی بر اساس سامانه امتا صحت‌سنجی می‌شوند.

در صورت عدم مراجعه برای سرویس اولیه گارانتی خودرو پس از ۵ ماه و ۱۰۰۰ کیلومتر از تاریخ تحویل غیرفعال می‌شود. در صورت ثبت‌نام و برنده شدن در قرعه‌کشی و عدم واریز وجه تا ۲ دوره نمی‌توان در طرح‌های فروش بعدی شرکت کرد.

جمع بندی

اگر می‌خواهید شما هم یک خودروی صفر سوار شوید و با قیمت‌های نجومی بازار مبارزه کنید، کافی است در دومین مرحله عرضه خودرو در سامانه یکپارچه فروش که تیر ماه ۱۴۰۱ برگزار می‌شود، شرکت کنید و صاحب یکی از محصولات صفر این شرکت شوید.

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: