صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۵:۱۶ - ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - 2022 June 15
کد خبر: ۱۳۸۵۵۰

کاهش نفوذ ترامپ در میان نمایندگان جمهوری خواه

نشریه هیل از کاهشی بودن روند نفوذ رئیس جمهور سابق آمریکا در میان هم حزبی‌های خود خبر داد.

به گزارش راهبرد معاصر، وب سایت نشریه هیل در گزارشی نوشت: نشانه‌هایی وجود دارد دال بر این که نفوذ دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا بر حزب جمهوری خواه هرچند هنوز هم قوی است، اما در حال کاهش است.

در این گزارش آمده است: معمولا رئیس جمهور‌های آمریکا وقتی دوره ریاستشان پایان می‌یابد، اجازه می‌دهند رئیس جمهور بعدی بر اوضاع تفوق بیابد، اما ترامپ این کار را نکرد و کماکان به حفظ کنترل خود بر حزب جمهوری خواه ادامه داد. اما روند تحولات نشان می‌دهد نفوذ وی در حال فرسایش است.

هیل نوشت: اول این که چند نفر از متحدان ترامپ و نزدیکان سیاسی وی با ادعای «به سرقت رفتن انتخابات» مخالفند. بسیاری از ما هرگز این ادعا را نپذیرفتیم هرچند برخی مشکلات در برخی ایالت‌ها خصوصا پنسیلوانیا وجود داشت. در فاصله اندکی بعد از انتخابات هم بیل بار، دادستان کل سابق این ادعا را رد کرد و آلیسا فارا، مدیر ارتباطات کاخ سفید هم این ادعا را نپذیرفت. این در حالی است که چند نفر از افراد وفادار به ترامپ در گروه تحقیقات حمله به ساختمان کنگره حضور دارند و روایت ترامپ از انتخابات را نیز رد کرده اند؛ مثل ایوانکا دختر ترامپ، بیل استپین، مدیر ستاد انتخابات ترامپ، الکس کانون، وکیل ستاد انتخابات ترامپ، مت اوکزوسکی، کارشناس داده‌ها و کلیان کانوی، چهره نزدیک به ترامپ. تصورش خیلی سخت بود که این افراد یا افراد بسیاری در محفل داخلی ترامپ بتوانند به راحتی و علنی تردید خود را درباره این روایت در فاصله چند ماه بعد از انتخابات ابراز کنند. اما یک سال و نیم بعد اوضاع تغییر کرد.

نکته بعدی این است که نامزد‌های احتمالی ریاست جمهوری از حزب جمهوری خواه با اتخاذ رویه‌ای مستقل نسبت به ترامپ از افرادی در انتخابات ایالتی حمایت کرده اند که مورد حمایت ترامپ نیستند و حتی به توصیه‌های ترامپ در این باره اعتنایی نکرده و اختلاف موضع سیاسی خود با ترامپ را برجسته ساخته اند. در ماه‌های آتی، شاهد موارد بیشتری از این اختلافات سیاسی خواهیم بود.

نشانه بعدی هم این است که چند نفر از نامزد‌های مورد حمایت ترامپ نتوانسته اند در مراحل اولیه انتخابات ایالتی پیروز شوند و این یعنی رای دهندگان حامی حزب جمهوری خواه از نامزد‌های مورد نظر ترامپ حمایت نمی‌کنند.

نشریه هیل در پایان علامت دیگر کاهش نفوذ ترامپ در میان هم حزبی‌های خود را این مسئله عنوان کرد که نمایندگان حزب جمهوری خواه در کنگره این کشور اصرار ترامپ برای برکناری میچ مک کانل، رئیس اقلیت در سنا را نادیده گرفتند. ترامپ مایل بود مک کانل با فردی جایگزین شود که روابط دوستانه تری با او داشته باشد و از چند ماه پیش پیگیر چنین تغییری بود، اما ظاهرا حتی یک نفر از نمایندگان حزب جمهوری خواه از طرح ترامپ حمایت نکرده است./باشگاه خبرنگاران

نظر شما