صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۲:۰۷ - ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - 2022 June 20
کد خبر: ۱۳۹۲۴۸

نقش‌های احتمالی سروش رفیعی در پرسپولیس

سروش رفیعی هافبک فصل گذشته سپاهان بعد از مذاکره با مدیران پرسپولیس و توافق با این تیم، با قراردادی ۲ ساله به تیم سابقش بازگشت تا برای سومین بار بازی در پرسپولیس را تجربه کند. سروش ذاتا یک بازیکن فانتزی و پاسور است.

به گزارش راهبرد معاصر بازیکنی که جای خالی او در ترکیب پرسپولیس حس می‌شد و در فصل گذشته نبود چنین بازیکنی با قدرت بازیسازی بالا در پرسپولیس به چشم آمد. رفیعی با توجه به مدل بازی پرسپولیس در فصل آینده، توانایی بازی در چند پست را دارد.

سروش عموما بازیساز است و پرسپولیس در چند فصل گذشته نشان داد که با روش ۲-۴-۴ بازی می‌کند؛ یعنی دو هافبک دفاعی و دو وینگر. رفیعی البته در پست وینگر هم به کرات بازی کرده و سابقه بازی در پست هافبک دفاعی را نیز در کارنامه دارد. البته سروش به شرطی می‌تواند در پست هافبک دفاعی ایفای نقش کند که یک مکمل تخریب کننده در میانه میدان کنار او باشد.

از این رو احتمال می‌رود در فصل آتی، سروش رفیعی در برخی بازی‌های پرسپولیس در کنار میلاد سرلک یا کمال کامیابی‌نیا به عنوان هافبک دفاعی بازی کند و گاهی هم به عنوان وینگر توسط گل‌محمدی به کار گرفته شود.

اگر قرار برآن باشد که پرسپولیس در فصل پیش‌رو با هافبک آزاد (مثل نقش امید عالیشاه و مهدی ترابی وقتی که مهاجم کاذب و هافبک آزاد بودند) بازی کند نیز سروش رفیعی به خوبی از عهده بازی در این پست برمی‌آید.رفیعی در سیستم ۱-۳-۲-۴ یا ۱-۱-۴-۴ و ۲-۱-۳-۴ هم می‌تواند به عنوان بازیساز گمارده شود که البته پرسپولیس به ندرت با این سیستم‌ها بازی می‌کند./ پارس فوتبال

 
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: