صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۰۹:۲۲ - ۰۴ تير ۱۴۰۱ - 2022 June 25
کد خبر: ۱۳۹۷۴۶

پیام مهم فرانسه به ایران درباره برجام

وزارت خارجه فرانسه در بیانیه‌ای با اشاره به سفر مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به ایران تصریح کرد که برای به نتیجه رساندن برجام آمادگی دارند.

به گزارش راهبرد معاصر، وزارت امور خارجه فرانسه روز گذشته (جمعه) در بیانیه‌ای از ایران خواست تا از سفر «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به تهران برای نهایی کردن و به نتیجه رساندن برجام استفاده کند.

بنا بر گزارش وبگاه «Times Now»، وزارت امور خارجه فرانسه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما آماده‌ایم در خصوص این توافق به نتیجه برسیم و از ایران می‌خواهیم همین حالا که همچنان امکان دارد، از این فرصت دیپلماتیک برای نهایی کردن و به نتیجه رساندن آن استفاده کن. دیپلمات اتحادیه اروپا تلاش خواهد کرد ایران را برای احیای توافق هسته‌ای متقاعد کند».

سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا هم در بیانیه‌ای روز گذشته در خصوص سفر بورل اعلام کرد: جوزپ بورل به عنوان بخشی از تلاش‌های جاری برای بازگرداندن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) به اجرای کامل، در تاریخ ۲۴ تا ۲۵ ژوئن (امروز و فردا) به ایران سفر خواهد کرد. نماینده عالی به عنوان هماهنگ‌کننده برجام با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و سایر همتایان ذیربط ایرانی دیدار و گفتگو خواهد کرد./فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: