صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۰۸:۳۵ - ۰۹ تير ۱۴۰۱ - 2022 June 30
کد خبر: ۱۴۰۲۱۸
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در گفت‌وگوی اختصاصی با «راهبرد معاصر» مطرح کرد؛

عزم جزم دولت و مجلس برای رسیدن به نقطه مطلوب

سید محمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با توصیه به حفظ وحدت به افرادی که به دنبال ایجاد حاشیه در مسیر اقدامات دولت و مجلس شورای اسلامی هستند، گفت: اکنون زمان همدلی و یک دستگی برای رسیدن به اهداف است و در دولت سیزدهم عزم برای رسیدن به نقطه مطلوب جزم می‌باشد.

 

به گزارش «راهبرد معاصر»؛ از مدت‌ها پیش و همزمان با آغاز گامهای اول برای اصلاحات اقتصادی در دولت تاکنون، برخی جریان‌های تفرقه‌افکن داخلی که منافع خود را در اوضاع نامناسب اقتصادی می دیدند، با هدایت شبکه‌های خارجی تلاش می‌کنند رابطه میان دولت و مجلس شورای اسلامی که تعبیر «مجلس انقلابی» را یدک می‌کشد، دچار اختلاف جلوه دهند و با این حربه و البته توطئه ناکارآمد جلوه دادن دولت سیزدهم که در آغاز مسیر اصلاحات اقتصادی، سیاسی و اجتماعی است، بر هشت سال انفعال خود در حوزه‌های مختلف سرپوش بگذارند.

 

با وجود این، هم آیت‌الله رئیسی، رئیس‌جمهور کشورمان و کابینه دولت و نیز نمایندگان مجلس شورای اسلامی همواره بر حفظ وحدت و همراهی با یکدیگر برای کمک به قوه مجریه در راستای انجام مأموریت‌های قانونی‌اش تأکید کرده‌اند. این وحدت و همراهی بی‌تردید مایه دلگرمی دولتمردان و تلاش بیشتر آنها برای تحقق اهدافی است که مردم از آنها انتظار دارند.

 

ما در ابتدای مسیر رسیدن به وضع مطلوب جامعه قرار داریم و اخلال در مسیر راه دولت و دودستگی میان دولت و مجلس نتیجه‌ای نخواهد داشت

سید محمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در گفت‌وگو با خبرنگار «راهبرد معاصر» با تأکید بر وحدت میان مجلس شورای اسلامی و دولت در زمینه امور جاری کشور، گفت: آن‌گونه که رسانه‌های معاند و بدخواهان نظام و انقلاب اسلامی ادعا می‌کنند اختلافی میان دولت و مجلس انقلابی وجود ندارد. هدف از این‌گونه القائات به وجود آوردن تشویش و اضطراب در دل‌های مردم و ایجاد دست‌انداز در مسیر همکاری‌ها و تعاملات دوسویه و رو به رشد دولت و مجلس شورای اسلامی است.
 
وی با رد این موضوع که فضاسازی‌ها خللی در رابطه حسنه میان دولت و مجلس ایجاد کرده است، افزود: مسلماً با این‌گونه اقدامات اهدافی که مغرضان به نظام و انقلاب در دل و سر می‌پرورند، محقق نخواهد شد. ما در ابتدای مسیر رسیدن به وضع مطلوب جامعه قرار داریم و اخلال در مسیر راه دولت و دودستگی میان دولت و مجلس نتیجه‌ای نخواهد داشت.


معاون پارلمانی رئیس‌جمهور توصیه‌ای نیز به افرادی که به دنبال ایجاد حاشیه در مسیر اقدامات دولت و مجلس هستند، کرد و گفت: اکنون زمان همدلی و یک دستگی برای رسیدن به اهداف است و در دولت سیزدهم عزم برای رسیدن به نقطه مطلوب جزم است. مردمی سازی یارانه‌ها، حذف ارز ترجیحی، تسهیلات و مشوق‌های بانکی برای آحاد جمله ازجمله اقداماتی است که باهدف برقراری ثبات در جامعه انجام می‌شود و وظیفه داریم از این روند حمایت کنیم.


وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی به خوبی به جهاد تبیین اشاره کردند، معتقدم باید از تبیین دستاوردهای دولت آغاز کرد و همه وظیفه داریم برای رسیدن به وضعیت مطلوب تلاش کنیم و دستاوردها و موفقیت‌های دولت مردمی را در بخش‌های مختلف انعکاس دهیم تا روحیه امید و سرزندگی به جامعه بازگردد. 

نظر شما