صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۰:۲۷ - ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - 2018 December 11
کد خبر: ۱۴۰۴

اعتراف آقای مشاور به دست خالی روحانی

آشنا گفت: اگر آقای روحانی بخواهد با همین فرمان ادامه دهد، میراث بزرگی از خودش باقی نمی‌گذارد.
به گزارش راهبرد معاصر؛ حسام الدین آشنا، مشاور رئیس جمهور در اظهارات اخیر خود درباره دولت اینگونه اظهار نظر کرد:

 بلندترین صدا، بعد از آقای رئیس‌جمهور در دولت، صدای آقای جهانگیری است.

به گفته حسام الدین آشنا، آقای جهانگیری گفتند که من حق تعویض منشی‌ام را هم ندارم، اما باید صریحا از آقای جهانگیری پرسیده شود که اگر شما نمی‌توانید او را عوض کنید، ناشی از چه چیزی است؟ ناشی این است که رئیس جمهور شما را محدود کرده، یا نه، شما می‌خواهید منشی بازنشسته را حفظ کنید حال‌ آنکه مجبور هستید او را عوض کنید. 

من هم معتقدم که اگر آقای روحانی بخواهد با همین فرمان ادامه دهد، میراث بزرگی از خودش باقی نمی‌گذارد. این را می‌توانم بگویم که آقای روحانی، احتیاج دارد در یک لحظه تاریخی، دنده معکوس بکشد و قدرت موتور خودش را افزایش دهد تا از این سختی‌ها عبور کند.

در جلسه تصمیم‌گیری برای دلار 4200 تومانی حضور داشتم [...] رئیس جمهور اعلام کرد که می‌خواهیم در یک جلسه، در مورد وضعیت نرخ ارز که بالا می‌رود بحث کنیم. قبل از آن جلسه، آقای جهانگیری جلسات متعددی برگزار کرده بودند و آن جلسه نهایی اساسا به درخواست آقای جهانگیری تشکیل شد. آقای جهانگیری در آن جلسه گزارشی از جلسات قبلی خودشان با تیم اقتصادی دولت و بیرون دولت ارائه کردند که خلاصه‌اش این سه نکته بود بود: یک، ما دیگر امکان این را که دلار را روی 3500 نگهداریم، نداریم. دو، چاره‌ای نیست جز این که به سمت تک نرخی کردن ارز برویم. سه، غیر از این نرخ، هر دلاری که هست را باید قاچاق تلقی کنیم. آقای روحانی به تک تک اعضای آن جلسه نگاه کرد و پرسید: این جمع‌بندی همه شماست؟ گفتند: بله. ایشان در آن جلسه گفتند من با این جمع‌بندی صد درصد مخالف هستم اما اگر همه شما موافق هستید و این را تنها راه نجات کشور می‌دانید، من به مثابه «اکل میته» با این پیشنهاد موافقت می‌کنم.

صحبت شد که چه کسی تصمیم ارزی را بگوید؟ آقای جهانگیری گفتند من باید این را اعلام کنم.

آقای روحانی هرجا با فساد مواجه شده برخورد کرده. البته قبول دارم که شتابش کلا کم است. همه کسانی که با آقای روحانی کار کرده‌اند می‌دانند که شتاب ایشان پایین است. ما کسی را انتخاب کرده‌ایم که شتابش کم است. این ویژگی آقای روحانی است. ما ضعف‌ها و قوت‌ها را جمع زدیم و به ایشان رای دادیم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: